شناسهٔ خبر: 67815228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم عنوان کرد:‌

‌ تلاش وزارت علوم برای افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانشجویان

مرضیه جوانمردی فر

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش این وزارتخانه برای افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین کلانتری امروز ۳ مردادماه در مراسم افتتاحیه زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی و مرکز آموزش‌های فرهنگی، هنری و مهارتی دانشگاه شیراز که در پردیس ارم دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد اهمیت طرح زیست بوم کسب و کار دانشجویی «مهراد» گفت: یکی از اهداف مهم مجموعه عالی مهراد افزایش ضریب اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی ادامه داد: در این مسیر طرح‌های متنوع و مختلفی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، نوآوری، فرهنگی و اجتماعی با هدف بالا بردن ضریب اشتغال‌پذیری و به نوعی ورود زود هنگام‌تر دانشجویان در زیست بوم اشتغال کشور و زیست بوم نوآوری و فناوری در دستور کار قرار گرفته است.

کلانتری تصریح کرد: بر این باور هستیم که هر چقدر زودتر دانشجویان بتوانند در این عرصه وارد شوند مشکلات با مشکلات حوزه اشتغال زودتر آشنا می‌شوند و طبیعتاً راه حل‌های بهتری برای حل مسائل پیدا خواهند کرد و همچنین آمادگی بیشتری برای ورود در این عرصه کسب و کار خواهند داشت، به همین جهت در مجموعه‌های آموزشگاهی بالاخص دانشگاه شیراز که پیشگام در این عرصه است، زیست بوم‌هایی برنامه‌ریزی شده که دانشجویان بتوانند مهارت لازم را در حوزه‌های متنوع و متعدد کسب کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بیان کرد: در همین راستا دانشگاه با مشارکت سایر نهادهای بیرونی در جهت وارد شدن به عرصه تولید محصول، برنامه‌ریزی می‌کند و در نهایت فضایی برای فروش محصولات فراهم می‌شود. در این طرح از مهارت آموزی تا فروش محصول به صورت زنجیره وار تعریف شده است که با ورود دانشجویان در این زنجیره آمادگی لازم برای ورود به بازار کسب و کار فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجو با وارد شدن در این طرح در کنار تحصیلات می‌تواند از اوقات فراغت خود به نحو احسن استفاده کند. نیمی از این فعالیت‌ها در مجموعه خوابگاه‌های دخترانه راه‌اندازی خواهد شد که به این ترتیب مجموعه خوابگاه‌ها دیگر صرفاً فضایی برای استراحت نیست و افزایش توان مهارتی دانشجویان را فراهم می‌کند. به این وسیله دانشجو در اوقات فراغت می‌تواند هم مهارت‌افزا شود، هم به تولید بپردازد و هم فرصتی برای فروش محصولات خود داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما