شناسهٔ خبر: 67813277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر علوم: اشتغال‌ دانش آموختگان از اهداف آموزش عالی است

شیراز - ایرنا – معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از اهداف مهم مجموعه آموزش عالی کشور، افزایش ضریب اشتغال‌پذیری دانش آموختگان دانشگاهی است و در این مسیر طرح های متنوعی در حوزه های آموزش و پژوهش، فناوری، نوآوری و فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین کلانتری،چهارشنبه در آیین افتتاح زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار کرد: هدف اصلی افزایش ضریب اشتغال پذیری حتی در ورود زودهنگام تر دانشجویان به زیست بوم اشتغال، نوآوری و فناوری کشور مد نظر است.

وی افزود: هر چه زودتر دانشجویان به این عرصه وارد شوند، زودتر با مشکلات حوزه اشتغال آشنا می‌شوند و آمادگی بیشتری برای حل این مسائل خواهند داشت تا پس از پایان تحصیلات بتوانند موفق‌تر عمل کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به همین دلیل در دانشگاهای کشور و بویژه دانشگاه شیراز که در این عرصه پیشگام بوده، زیست بوم های کسب و کار فراهم شده است.

کلانتری ادامه داد: در این زیست‌بوم دانشجویی، نخست دانشجویان مهارتهایی را در حوزه های مختلف پیدا می کنند و سپس وارد عرصه تولید محصول و فروش آن می شوند.

وی با اشاره به تفاهم وزارت علوم با دیگر نهادها برای آموزش مهارتی دانشجویان، گفت: در زیست بوم‌های کسب و کار نجیره‌ای از از مهارت‌آموزی تا فروش محصول تعریف شده که دانشجویان با حضور در آن، ورود به عرصه اشتغال را در کنار تحصیل فرا می گیرند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اوقات فراغت دانشجویان بارورسازی می‌شود، گفت: بخش بزرگی از این فعالیت‌ها در مجموعه خوابگاه‌ها انجام می‌شود و خوابگاه‌ها دیگر تنها فضایی برای استراحت نیست بلکه به محیطی پرنشاط تبدیل شده که دانشجویان در کنار درس و استراحت از فضای فراغتی به نحو بهینه استفاده کنند.

کلانتری اضافه کرد: این زیست بوم تمهید شده در مجموعه خوابگاه‌های دانشجویی این امکان را پیش روی دانشجو قرار داده تا در فرصت فراغتی خود هم مهارت افزا شوند و هم به تولید و فروش محصول خود بپردازند.

مرکز آموزش‌های فرهنگی دانشگاه شیراز با نام «مهراد» از پروژه‌های فرهنگی، هنری و مهارتی دانشگاه شیراز امروز آغاز به کار کرد و در قالب آن دانشجویان در چندین کارگاه مهارتی آموزش می‌بینند.

نظر شما