شناسهٔ خبر: 67817826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۹ طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی در زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - ۱۱۹ طرح اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان زنجان روز چهارشنبه همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم همزمان با آیین بهره برداری از هشت هزار و ۸۰ طرح مسکن و افتتاح طرح های اشتغالزایی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

این طرح های اشتغالزایی به صورت خویش فرمایی و کارفرمایی در زمینه مشاغل خانگی،‌ آلومینیم کاری، لوازم گازسوز، تعمیرات خودروهای دوگانه سوز، مسگری و دوچرخه فروشی افتتاح شد.

برای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، ایجرود و ابهر هزینه شده است.

در این مراسم همچنین ۱۰ واحد مسکونی مددجویان استان زنجان به صورت نمادین در شهرستان ایجرود به بهره برداری رسید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در این باره، گفت: از ۱۰ واحد مسکن افتتاح شده ۶ واحد روستایی و چهار واحد شهری به افراد دارای معلولیت واگذار شد که اعتبار این طرح ها بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال بود.

روح الله خدابنده لو افزود: این خانوارها در مجموع از ۴۰۰ میلیون ریال معافیت های انشعاباتی و صدور پروانه ساختمانی بهره مند شدند.

این مسوول با تاکید بر اینکه کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن شامل مددجویان شهری و روستایی استان می شود، ادامه داد: کمک هزینه بلاعوض برای احداث مسکن با نظارت دستگاه های نظارتی در شهر و روستا امکانپذیر است و کمک هزینه اجاره مسکن نیز شامل مستاجرین شهری می شود.

خدابنده لو در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن، افزود: افراد دارای معلولیت و مددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند.

به گفته این مسوول، در سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط واگذار شد و ۵۰۶ نفر نیز از معافیت های انشعاباتی برخوردار شدند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن نیز گفت: در سال گذشته ۲۱۳ خانوار از این تسهیلات برخوردار شدند و بهزیستی با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و دستگاه های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام کرد.

نظر شما