شناسهٔ خبر: 67814118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

رونمایی از پوستر اجلاس بین‌ المللی پیرغلامان حسینی در کرمان

با حضور استاندار و مدیر کل صدا و سیمای کرمان؛ از پوستر بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در کرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست خبری بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان کرمان، در سالن جلسات ساختمان بسیج صدا و سیمای کرمان برگزار شد.

«احمد علیرمضانی» مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در نشست هماهنگی کمیته اطلاع‌ رسانی و تبلیغات اجلاسیه پیرغلامان حسینی اظهار داشت: بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی ۹ تا ۱۱ مرداد در کرمان برگزار می‌ شود.

وی افزود: آئین افتتاحیه این اجلاسیه، شامگاه ۹ مرداد ماه در گلزار شهدای کرمان برگزار خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان ابراز کرد: پیرغلامان حسینی و مهمانان داخلی و خارجی در روز چهارشنبه ۱۰ مرداد در روضه‌ های خانگی حضور می‌یابند. عصر روز پنج‌ شنبه نیز مراسم اختتامیه اجلاس برگزار می‌ شود و در این اجلاس از شهید عادل رضایی و خادم‌ الحسین کامیاب تجلیل به‌ عمل می‌ آید.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: ۶ کمیته برای اجرای برنامه‌ ها پیش‌ بینی شده است و حدود ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور دارند.

وی افزود: افتتاحیه این برنامه در روز نهم مرداد در جوار مزار شهید سلیمانی و اجلاس شاعران نیز در روز دهم مرداد در تالار فرهنگ و هنر کرمان برپا می‌ شود.
استاندار کرمان خاطرنشان ساخت: مراسم اختتامیه این اجلاسیه ۱۱ مردادماه در حسینه ثارالله کرمان برگزار می‌شود، همچنین؛ ویژه برنامه‌ هایی نیز با حضور مهمانان در روضه‌ های خانگی، هیأت های شهر و بیت‌ الزهرای شهید سلیمانی تدارک دیده شده است.
جواد رمضان‌ نژاد، رئیس اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز به طراحی نشان پیرغلام در این دوره از اجلاس اشاره و بیان داشت: گروهی از اساتید، پیرغلامان منتخب را بررسی می‌ کنند و ما فقط اعلام کننده هستیم؛ که چه کسانی تجلیل می‌شوند.
وی ادامه داد: برای این منظور؛ افرادی از هر استان معرفی شده‌ اند. این افراد باید سن ۶۵ سال به بالا داشته باشند و فعالیت‌ های خیریه و سابقه آنها هم بررسی شود.
رئیس اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: میزبان سال آینده اجلاس پیرغلامان مراسم اختتامیه معرفی و پرچم اجلاس به آنها داده می‌ شود؛ که استان خراسان رضوی برای میزبانی سال آینده انتخاب شده است.
عرفان خداپرست، دبیر اجرایی اجلاس نیز از برگزاری سومین نشست بانوان ستایشگر در محل استانداری کرمان خبر داد و گفت: ظرفیت‌ های استانی را پای کار آورده‌ ایم و آیین‌ های عزاداری کرمان را در این اجلاس ارائه خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: به برکت خون حاج قاسم شاهد اتفاق خوبی در کرمان خواهیم بود، که علاوه بر تولیدات رسانه ای؛ در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این اجلاس از یک اثر ارزشمند هنری نیز رونمایی خواهد شد.
رئیس اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: برنامه ویژه دیگری که امسال در این اجلاسیه داریم، ویژه برنامه " بزمی خوانی پیرغلامان" می باشد، که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار خواهد شد.
خداپرست با بیان اینکه شعار اجلاسیه امسال که به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد؛ "کرمان؛ حسین آباد ایران" نام گرفته است.
وی اضافه کرد: در این اجلاس از دو پیر غلام استانی، بیست نفر پیر غلام ملی و ده پیر غلام بین‌ المللی تقدیر به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است؛ در این نشست از پوستر بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که توسط "محمد روح الامین" طراحی شده رونمایی شد.‌

بیست و یکمین اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، نهم تا یازدهم مرداد ماه جاری به همت سازمان بسیج صدا و سیما و با مشارکت استانداری کرمان در پایتخت مقاومت جهان اسلام استان کرمان برگزار خواهد شد.

رونمایی از پوستر اجلاس بین‌ المللی پیرغلامان حسینی در کرمان

نظر شما