شناسهٔ خبر: 67810211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد

پیش بینی استحصال ۵۴۰ تن پیله تر ابریشم در گیلان

طاهره رفعتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه استحصال حدود ۵۴۰ تن پیله تر و به تبع آن برداشت بیش از ۸۵ تن نخ ابریشم در سال جاری پیش بینی می‌شود، گفت: این مهم در مجموع افزایش اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در گفت‌وگو با ایسنا از رشد حدود سه درصدی توزیع تخم نوغان در استان گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از ۸ اردیبهشت ماه لغایت ۱۸ خردادماه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۶۸۴ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران استان توزیع شد.

وی تعداد ۱۱ هزار و ۵۱۳ جعبه تخم نوغان را از نژاد خارجی و مابقی را از نژاد ایرانی دانست و افزود: از این حیث استان گیلان جایگاه اول در کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استحصال حدود ۵۴۰ تن پیله تر و به تبع آن برداشت بیش از ۸۵ تن نخ ابریشم پیش بینی می شود، گفت: این مهم افزایش ضریب خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی و بهبود ظرفیت تولید صنایع دستی و در مجموع افزایش اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

محمدی با اشاره به حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان از سیاست‌های مرکز توسعه نوغانداری کشور، اضافه کرد: امید است با هماهنگی های صورت گرفته با مدیریت ترویج و برگزاری دوره‌های آموزشی در نیمه دوم سال، شاهد افزایش استقبال کشاورزان از پرورش نوغان در سال های آتی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه صنعت نوغانداری، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت های تولید نخ ابریشم و توزیع تخم نوغان با کیفیت و مقاوم به بیماری ها و سازگار با شرایط محیطی استان، رغبت کشاورزان را به همراه خواهد داشت لذا در تلاش هستیم با نگاهی نو در جهت راه اندازی زنجیره ارزش این صنعت با همکاری سایر ارگان‌های ذی مدخل، گامی اساسی در جهت بهبود وضعیت صنعت نوغانداری در استان برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان توزیع ۱۴۶ هزار اصله نهال توت در استان گیلان، اضافه کرد: توزیع تخم نوغان پاییزه از اوایل شهریورماه در کشور و گیلان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما