شناسهٔ خبر: 67813305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رقابت ۴۱ حافظ خراسان شمالی در مرحله نهایی ارزیابی حافظان قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آزمون شفاهی طرح «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» از امروز با حضور ۴۱ نفر در خراسان شمالی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام حمید رفیعی ظهر امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آزمون شفاهی طرح «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» از امروز در خراسان شمالی آغاز شد.

وی از شرکت ۸۶ حافظ قرآن در این رقابت که ۴۱ نفر به مرحله شفاهی راه یافتند خبر داد و افزود: این افراد شامل ۲۸ خانم و ۱۳ آقا هستند که در سه بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مرحله با حضور ممتحنین مجاز و مورد تأیید سازمان دارالقرآن در حال برگزاری است.

رفیعی تصریح کرد: ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن ویژه حفاظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکتری برگزار می‌شود و مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطا می‌شود.

نظر شما