شناسهٔ خبر: 67808792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بیجار:

مراسم تعزیه خوانی ویژه روز اربعین حسینی در بیجار برگزار می‌شود

سنندج_امام جمعه بیجار گفت: مراسم تعزیه خوانی در روز اربعین حسینی همراه با عزاداری سنتی درشهر بیجار برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خورشیدی صبح چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: همه سفرای آسمانی به عنوان فرهنگ بانان و فرهنگ سازان جامعه بودند که مردم را به توحید الهی و زندگی فرهنگ توحیدی دعوت می‌کردند و متناظر با آن متولیان فرهنگی باید در راستای تقویت فرهنگی بکوشند.

وی با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی بیجار افزود: همه دستگاه‌ها در بیجار موظف هستند مصوبات این شورا را اجرایی کنند تا زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

وی تصریح کرد: با حفظ شئونات مذهبی همه مراسم و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است و در حوزه خانواده و تحکیم خانواده فعالیت‌هایی انجام می‌شود و نباید از نقشه دشمن غافل بود.

امام جمعه شهرستان بیجار به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بخش کرانی پرداخت و اذعان کرد: برگزاری جشنواره خوشنویسی امیرنظام گروسی، برگزاری جشنواره مرد میدان در حوزه ایثار و شهادت، جشنواره فرش آهنی، رونمایی از کتب شهدا و تفسیر قرآن کریم، نامگذاری خیابانی با عنوان شهدای شهرستان،، تجلیل از هنرمندان و عکاسان عکس عاشورایی، برگزاری شب شعر فاطمی از فعالیت‌هایی است که در شهر بیجار به همت شورای فرهنگ عمومی اجرا شده است.

حجت‌الاسلام خورشیدی اضافه کرد: برگزاری مراسم تعزیه خوانی در روز اربعین همراه با عزاداری سنتی، تدوین مستندی از امیرنظام گروسی و سایر شهدا همچون شهید بایندر از برنامه‌های در دست اقدام شهرستان بیجار است.

وی همچنین خواستار نامگذاری روزی به نام شهر بیجار در تقویم استانی شد و اعلام کرد: این روز می‌تواند در سالروزسفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان برگزار شود و زمینه ماندگاری این روز به یادماندنی را در اذهان جوانان فراهم آورد.

نظر شما