شناسهٔ خبر: 67812169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: بحث داور و میانجی‌گری در برنامه هفتم دیده شده است

شهرکرد-ایرنا- رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث داوری و میانجی‌گری گفت: بحث داوری و میانجی‌گری در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی روز چهارشنبه در همایش ستاد صبر چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد افزود: برای اینکه مسائل و مشکلات مردم در این حوزه ارزان‌تر و سریع‌تر پیش برود باید به سمت استفاده از ظرفیت داوران و میانجی‌گران حرکت کرد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به ۴۰ داور و میانجی‌گر گفت: از این تعداد ۱۸ نفر داور و ۲۲ نفر میانجیگر تحلیف و پروانه فعالیت دریافت کردند که این افراد مورد اعتماد مردم هستند و مردم برای رفع مسائل قضایی خود به آنها مراجعه کنند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: در چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۴۰۰ صلح‌یار ، ۳۵۸هیات صلح، ۹ سفیر صلح و ۴۴ طلایه‌دار فعال هستند که از ظرفیت این افراد در بحث داوری و میانجیگری ر سطح ملی نیز استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: با تلاش صلح‌یاران ۱۹۳ زندانی آزاد و ۲۷ نزاع دسته جمعی به مصالحه ختم و یک‌هزار و ۴۴۶ پرونده به سازش ختم شده است.

صادقی افزود: صلح و آشتی دادن از بزرگترین کارهاست که خداوند به آن دستور داده و به کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند برکت می‌دهد.

به گفته وی، فرهنگ صلح، گذشت و جوانمردی از مهمترین اصولی است که در فرهنگ ما ایرانیان وجود دارد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری اهل گذشت هستند گفت : همه اقوام و طوایف به بحث صلح و سازش اهمیت می‌دهند.

۸۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری رسیدگی شد

رییس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری و معاون قضایی رییس کل دادگستری با اشاره به اینکه پارسال‌ ۸۰ هزار و ۱۰۰ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار پرونده رسیدگی شد.

کرم شیخ‌پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد صبر چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس دستگاه قضا و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد افزود: در این مدت ۱۵ هزار و ۳۶۰ پرونده به صلح و سازش منجر شد.

به گفته وی، پارسال ۱۵ پرونده قصاص نفس در استان وجود داشت که از این تعداد ۱۰ پرونده منجر به صلح و سازش شد و سه پرونده در دست اقدام است که یکی از آنها امسال به منجر به صلح و سازش شد.

شیخ‌پور افزود: ۲۷۲ زندانی با تلاش شورای حل اختلاف و ستاد صبر آزاد شدند و هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۰۰ نفر صلح‌یار در قالب گروه‌های مختلف سفیران صلح، طلایه‌داران صلح، ستاد صبر با شورای حل اختلاف استان همکاری دارند و به یک‌هزار و ۴۴۶پرونده رسیدگی کردند

به گزارش ایرنا، در آیین ستاد صبر استان آیین خون بس برای یک پرونده نیز اجرا می‌شود و حکم داوران و میانجی گران استان اعطا شد.

هم اکنون در ۱۷ حوزه قضایی استان ۱۵۴ شورای حل اختلاف فعال است که از این تعداد ۴۸ شعبه روستایی و ۱۹ شعبه اجرایی احکام، چهار شعبه تخصصی، سه شعبه شورای حل اختلاف در زندان و ۲۷ شعبه صلحی، ۵۳ شعبه رای فعال است.

رییس قوه قضاییه به همراه یک هیات عالی از دستگاه قضا در سفر استانی خود روز چهارشنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

نظر شما