شناسهٔ خبر: 67804887 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

خبر خوش فیروزآبادی از قانون جهش تولید دانش بنیان + جزئیات

اقتصادنیوز: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: امسال این معاونت از محل اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ۲۰ هزار میلیارد تومان منتفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امشب در رویداد ملی غزال‌های دانش بنیان گفت: من ۲۲ ماه است که در معاونت علمی هستم و شاهدم که کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اقدامات ۴ دوره معاونان علمی از زمان دکتر واعظ زاده که سنگ بنای اکوسیستم فناوری و دانش بنیان را در کشور کاشت تا دکتر ستاری، اظهار کرد:  زیست بوم فناوری کشور مدیون فردی است که ۹ سال زحمت کشیده و ایشان آقای دکتر ستاری است و در دوره ایشان هزاران شرکت دانش‌بنیان شکل گرفتند.

دهقانی فیروزآبادی افزوذ: دستاورد ارزشمند قانون جهش تولید دانش بنیان مدیون دوستانی است که زحمات زیادی کشیدند. معاونت علمی امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی این قانون می‌تواند بهره‌مند شود.‌ 

وی گفت: بابت قصورها در معاونت علمی از همه عذرخواهی می‌کنم و بابت کارهای انجام شده از مدیران معاونت علمی تشکر می‌کنم.

خبر مرتبط
تحول بزرگ در صنعت هوایی کشور/ دانش بنیان‌ها به میدان آمدند

اقتصادنیوز: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در گذشته به دانش فنی آلیاژهای منیزیمی دست یافته بود، اکنون با توسعه این آلیاژها، قطعات مصرفی هواپیما مقاوم به اکسایش و خوردگی را تولید کرده که به‌زودی به شرکت‌های هواپیمایی تحویل داده می‌شود و به گفته آنها این قطعات با افزایش ۱۰ برابری قیمت به کشور وارد می‌شدند، ولی این شرکت با قیمت حدود ۲ هزار دلار این قطعات را برای کشور تامین می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: با تمام وجودم آرزو می‌کنم دولت چهاردهم موفق‌ترین دولت آینده باشد تا رنج مردم کاسته شود. 

وی گفت: ما وظیفه داریم در هر ساختار و قالبی کمک کنیم دولت موفق باشد و امیدوارم معاون علمی جوان باشد، از نظر فناوری و علمی توانمند باشد و درک درستی از اقتصاد بنگاه داشته باشد، نگاه سیاسی نداشته باشد و آینده درخشانی از نسل آینده معاونت علمی برجای بگذارد.

 

نظر شما