شناسهٔ خبر: 67804386 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌مندی ۲۰ همتی معاونت علمی از منابع قانون جهش تولید

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: معاونت علمی امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی قانون جهش تولید دانش بنیان بهره‌مند خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اولین رویداد ملی معرفی برنامه توسعه و حمایت از غذاهای دانش‌بنیان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری، در این مراسم گفت: «من 22 ماه است که در معاونت علمی فعالیت می‌کنم و این کار بسیار سخت است. دکتر واعظ‌زاده سنگ بنای اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان را در کشور گذاشتند. دکتر نسرین سلطان‌خواه نیز در دوره شکل‌گیری معاونت علمی و تدوین قانون ارزشمند سال 1389، سکاندار معاونت علمی بودند و در آن دوره زحمات زیادی کشیدند.

دهقانی افزود: زیست‌بوم فناوری کشور مدیون فردی است که 9 سال تلاش کرد و آن شخص دکتر ستاری است. در دوره ایشان هزاران شرکت دانش‌بنیان شکل گرفتند.

وی ادامه داد: دستاورد ارزشمند قانون جهش تولید دانش‌بنیان مدیون دوستانی است که تلاش‌های زیادی کشیدند. معاونت علمی امسال بیش از 20 هزار میلیارد تومان از منابع مالی این قانون بهره‌مند خواهد شد. آقای دکتر دهنوی و دکتر اختیاری نیز در این مسیر زحمات زیادی کشیدند.

دهقانی گفت: بابت قصورهای معاونت علمی از همه عذرخواهی می‌کنم و از مدیران معاونت علمی بابت کارهای انجام‌شده تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: با تمام وجودم آرزو می‌کنم دولت چهاردهم موفق‌ترین دولت آینده باشد تا رنج مردم کاهش یابد. 

دهقانی افزود: ما وظیفه داریم در هر ساختار و قالبی کمک کنیم دولت موفق باشد و امیدوارم معاون علمی جوان، توانمند از نظر فناوری و علمی، و دارای درک درست از اقتصاد بنگاه باشد. همچنین نباید نگاه سیاسی داشته باشد و باید آینده درخشانی از نسل آینده معاونت علمی برجای بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما