شناسهٔ خبر: 67799706 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مقایسه خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

مقایسه خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی به عنوان دو کراس‌اور محبوب از برندهای معتبر موجود در بازار، به خریداران کمک می‌کند تا قبل از خرید با توجه به نیاز خود به عملکرد و کیفیت سواری بالا یا فضای داخلی جادارتر و امکانات رفاهی بیشتر، تصمیم به انتخاب و خرید بگیرند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این دو خودرو و نحوه خرید آنها به صورت اقساطی و نقد، کافیست با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید.

صاحب‌خبر -

مقایسه خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

 

مقایسه خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

رنو کپچر، محصولی از برند فرانسوی رنو با سابقه طولانی در تولید خودروهای اقتصادی، و سانگ یانگ تیوولی، محصولی از برند کره‌ای سانگ یانگ با سابقه‌ای پرفراز و نشیب در تولید خودروهای شاسی بلند، می‌باشد.

در مقایسه خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی درمی‌یابیم که هر دو خودرو جزو کراس‌اورهای کوچک شهری هستند که به شدت مورد توجه مصرف‌کننده قرار گرفته‌اند. اما برای گرفتن تصمیم نهایی و خرید اقساطی خودرو یا به صورت نقدی، بهتر است به سایر مشخصات و ویژگی‌های این دو خودرو بپردازیم.

رنو کپچر در سال ۲۰۱۶ با طراحی جدید به بازار ارائه شد، اما سانگ یانگ تیوولی از طراحی کاملاً مدرن و متفاوتی برخوردار است و در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد.

در صورت تمایل به خرید خودرو وارداتی از این دو برند محبوب در بازار ایران می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید.

مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

طراحی داخلی خودرو نقش اساسی در تجربه رانندگی و رضایت سرنشینان دارد. به همین جهت لازم است که مقایسه طراحی داخلی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی برای انتخاب آگاهانه‌تر انجام شود.

رنو کپچر از طراحی غیرمعمول داشبورد برخوردار است. وجود نشانگرهای خاص به صورت ترکیبی آنالوگ و دیجیتال، ظاهری جذاب‌تر به آن داده است. اما فضای داخلی کپچر به دلیل طراحی هاچ‌بک مانند و صندوق عقب کوچک، برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست.

سانگ یانگ تیوولی از طراحی داشبورد رایج و معاصر خودروهای کره‌ای بهره می‌برد و چیدمانی منظم و متقارن دارد. نشانگرهای پشت فرمان تیوولی ظاهری مدرن و سه‌بعدی با نورپردازی قرمز و سفید دارند. در کنار کیفیت بالای متریال‌های مورد استفاده، فضای داخلی تیوولی به دلیل ابعاد بزرگ‌تر و طراحی جعبه‌مانند، جادارتر از کپچر است.

اگر به دنبال طراحی خاص و متمایز هستید، می‌توانید از طرح فروش اقساطی رنو کپچر در مجموعه کیان خودرو استفاده کرده و یک خودروی با کیفیت خارجی را تهیه کنید.

مقایسه فنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

انتخاب و خرید خودرو خارجی فقط به ظاهر و امکانات رفاهی آن ختم نمی‌شود، بلکه مشخصات فنی و عملکرد موتور از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت در این بخش از مقاله به بررسی و مقایسه فنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی می‌پردازیم: 

مشخصه

رنو کپچر

سانگ یانگ تیوولی

نوع موتور

1.2 لیتری توربو

1.6 لیتری تنفس طبیعی

قدرت

120 اسب بخار

128 اسب بخار

گشتاور

190 نیوتن متر

160 نیوتن متر

گیربکس

اتوماتیک 6 سرعته DCT

اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک

شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت

10.9 ثانیه

12 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

6 لیتر در 100 کیلومتر

7.2 لیتر در 100 کیلومتر

وزن

1180 کیلوگرم

1300 کیلوگرم

در یک جمع‌بندی درمی‌یابیم که رنو کپچر از نظر فنی برتری‌های قابل‌توجهی نسبت به سانگ یانگ تیوولی دارد.  پیشرانه قوی‌تر، گیربکس سریع‌تر، شتاب بهتر و مصرف سوخت کم‌تر، رنو کپچر را به انتخابی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال خودرویی با عملکرد بالا و راندمان مناسب هستند. 

 پس از این مقایسه پی به دلایل استقبال بیشتر از طرح فروش اقساطی رنو کپچر به نسبت سانگ یانگ تیوولی می‌بریم 

مقایسه ایمنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب خودرو است. در این مقاله به مقایسه ایمنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی به عنوان دو کراس‌اور محبوب می‌پردازیم.

در آزمون‌های ایمنی، رنو کپچر 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP دریافت کرده است، در حالی که سانگ یانگ تیوولی 4 ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده است.

از لحاظ تعداد سیستم‌های ایمنی، این دو خودرو با یکدیگر شبیه هستند، اما رنو کپچر دارای 4 کیسه هوا و سانگ یانگ تیوولی دارای 6 کیسه هوا است.

در صورتی که خودرویی با تعداد کیسه‌های هوای بیشتر و برخی سیستم‌های ایمنی خاص مد نظر شما است، می‌توانید در طرح فروش اقساطی سانگ یانگ تیوولی فایتر و در طرح فروش اقساطی سانگ یانگ تیوولی آرمور شرکت کرده و این خودرو را با قیمت مناسب تهیه کنید.

مقایسه امکانات رفاهی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

موضوع بسیار مهمی که در انتخاب نهایی خودرو تاثیرگذار است، بررسی امکانات رفاهی می‌باشد. به همین دلیل در این بخش به بررسی و مقایسه امکانات رفاهی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی می‌پردازیم.

برای مقایسه متوجه خواهید شد که بسیاری از امکانات رفاهی در این دو خودرو مشترک هستند، اما برخی از امکانات انحصاری در رنو کپچر یا سانگ یانگ تیوولی هم وجود دارد.

در خودرو رنو کپچر، گرمکن صندلی‌های جلو و تودوزی چرم در برخی از مدل‌ها از امکانات انحصاری به شمار می‌رود.

از مهم‌ترین امکاناتی که در سانگ یانگ تیوولی به صورت انحصاری قرار گرفته می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم ورود و استارت بدون کلید

  • دوربین دید عقب

  • سنسور هشدار فاصله

  • کامپیوتر سفری

  • نمایش حالت چرخ‌های جلو در زمان توقف

  • کنترل فشار باد لاستیک‌ها

  • دماسنج

  • میزان مصرف سوخت

  • فرمان قابل تنظیم در ارتفاع

  • آینه وسط حساس به نور

  • سانروف

  • قابلیت حرکتی در 3 حالت اقتصادی، قدرتی و برفی

  • چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

  • برف پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران و یخ‌زدایی

  • چراغ‌های LED عقب

  • 6 کیسه هوای ایمنی

تعداد و تنوع امکانات رفاهی در سانگ یانگ تیوولی به شکل قابل توجهی به نسبت رنو کپچر بیشتر است. یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از طرح فروش اقساطی سانگ یانگ تیوولی همین گزینه می‌باشد.

مقایسه مصرف سوخت رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب خودرو، به خصوص برای رانندگان با مسافت‌های بالا، مصرف سوخت است.

در مقایسه مصرف سوخت رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی به عنوان دو کراس‌اور محبوب، درمی‌یابیم که:

مصرف رنو کپچر 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر

مصرف سانگ یانگ تیوولی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر

مقایسه قیمت رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

با توجه به افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب نهایی خودروها، قیمت ارائه آنها در بازار است. به همین سبب، مقایسه قیمت رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی قبل از خرید برای افراد زیادی اهمیت دارد.

از آنجایی که رنو کپچر به دلیل عرضه محدودتر، در بازار کمیاب‌تر است، قیمت مدل‌های دست دوم آن در بازار بالا است. اما سانگ یانگ تیوولی به دلیل عرضه گسترده‌تر، قیمت مدل‌های دست دوم آن در بازار نسبتاً مناسب‌تر می‌باشد.

سانگ یانگ تیوولی در زمان عرضه با قیمتی پایین‌تر از رنو کپچر به بازار معرفی شده است. همچنین هزینه‌های نگهداری و خدمات پس از فروش آن هم ارزان‌تر است.

مقایسه تجربه رانندگی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی

یک فاکتور مهم دیگر برای انتخاب خودرو، تجربه رانندگی آن است که در انتخاب آگاهانه‌تر کمک می‌کند. به همین جهت، قبل از انتخاب نهایی، به مقایسه تجربه رانندگی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی می‌پردازیم.

رنو کپچر با پیشرانه توربوشارژ، شتاب و چابکی قابل توجهی دارد و هندلینگ و فرمان‌پذیری آن در سطح مطلوب است. سانگ یانگ تیوولی با پیشرانه تنفس طبیعی، شتاب و چابکی کمتری نسبت به کپچر دارد و هندلینگ و فرمان‌پذیری آن در سطح متوسط است.

از لحاظ فضای داخلی سانگ یانگ تیوولی فضای جادارتری نسبت به کپچر دارد. همچنین دید سانگ یانگ به دلیل شیشه‌های بزرگتر و ارتفاع بیشتر بهتر از رنوکپچر است.

نتیجه‌گیری

مقایسه رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی نشان می‌دهد که این دو خودرو از نظر عملکرد، کیفیت سواری و مشخصات فنی، تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند. انتخاب نهایی به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت هر کدام از خودروهای خارجی و همچنین مطلع شدن از شرایط فروش اقساطی خودرو، کافیست با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

رنو کپچر بهتر است یا سانگ یانگ تیوولی؟

انتخاب نهایی به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال خودرویی با عملکرد و کیفیت سواری بالا هستید، رنو کپچر را انتخاب کنید. اگر به دنبال خودرویی با فضای داخلی جادار، امکانات رفاهی بیشتر و قیمت مناسب‌تر هستید، سانگ یانگ تیوولی را انتخاب کنید

کدام خودرو قیمت مناسب‌تری دارد؟

سانگ یانگ تیوولی به دلیل قیمت پایه پایین‌تر و هزینه‌های نگهداری کمتر، از نظر اقتصادی برتری قابل‌توجهی نسبت به رنو کپچر دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

نظر شما