شناسهٔ خبر: 67797407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

جایگاه علمی و فرهنگی شهرستان میانه باید بیشتر در جامعه تبیین شود

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهرستان میانه خواستگاه علما و روحانیون بزرگی بوده است، گفت: جایگاه علمی و فرهنگی این شهرستان باید بیشتر در جامعه تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد مطهری اصل» روز سه شنبه در دیدار جمعی از مسوولان شهرستان میانه با وی، افزود: با توجه به اینکه در این شهرستان روحانیون بزرگی مانند مرحوم آیت الله «میانجی» رشد یافته اند باید با برگزاری بزرگداشت هایی از تلاش و فعالیت های علمی و فرهنگی آنان تجلیل کرد.

وی با اشاره به نقش مردم این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: این شهرستان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فاجعه بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه از سوی رژیم بعثی عراق در دوران جنگ تحمیلی، گفت: این فاجعه انسانی سند محکمی از نقض حقوق بشر و جنایت این رژیم است و برای احقاق حقوق خانواده شهدای این مدارس باید مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه اقدام قانونی و بین المللی انجام دهند.

حجت الاسلام مطهری اصل، ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و رسانه ای برای تبیین جنایات جنگی صدام علیه مردم کشورمان به ویژه دانش آموزان شهید میانه ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان میانه، یادآور شد: این شهرستان دارای زمینه های مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی و تامین نیازهای استان در این عرصه را دارد و باید به این ظرفیت ها بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام مطهری اصل، با بیان اینکه آزاد راه تبریز - زنجان موقعیت راهبردی میانه را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: بر این اساس باید طرح های توسعه ای بر محوریت رونق اقتصادی این شهرستان اجرا شود.

نظر شما