شناسهٔ خبر: 67799090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بهزیستی پردیس: مرکز اورژانس اجتماعی عملکرد مناسبی در خدمت رسانی داشته است

پردیس - ایرنا- رئیس بهزیستی پردیس با تشریح اقدامات بهزیستی این شهرستان گفت: مرکز اورژانس اجتماعی با عملکرد مناسب در یک ساختمان استیجاری با امکانات محدود شرایط مساعدی برای خدمات رسانی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ابوالفضل کرمانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی به خبرنگاران گفت: پیشگیری از همسر آزاری، سالمند آزاری، اختلال هویت جنسی، کودکان کار و سایر آسیب ها در حوزه کاری اورژانس اجتماعی قرار دارد که در حال حاضر در سطح شهرستان با وجود مشکلات فراوان در این حوزه فعالیت خوبی انجام گرفته است.

رئیس بهزیستی پردیس: مرکز اورژانس اجتماعی عملکرد مناسبی در خدمت رسانی داشته است

وی با بیان اینکه در حوزه اورژانس اجتماعی نسبت به شهرستانهای همجوار بیشترین آسیب و کمترین امکانات را داریم توضیح داد: کارشناسان با خودرو شخصی به امور ارجاعی رسیدگی می کنند و بارها و بارها برای ون مناسب سازی شده در خواست دادیم اما هنوز نتیجه نگرفتیم.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس با اشاره به فعالیتهای این دستگاه خدمات رسان در طی یکسال گذشته ، ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی ۱۰۶ پرونده زنان سرپرست خانواده داریم که از ما مستمری دریافت می کنند که غیرقابل بازتوانی هستند، توانمند سازی با وام اشتغال و کاریابی برای بازتوانی بانون سرپرست خانوار در اولویت امور قرار دارد.

کرمانی ادامه داد: مستمری پرداختی برای خانواده یک نفره ۹۹۳ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و خانواده سه نفره یک میلیون ۹۹۰هزار تومان و برای خانواده ۴ نفره ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان است.

رئیس بهزیستی پردیس: مرکز اورژانس اجتماعی عملکرد مناسبی در خدمت رسانی داشته است

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ خانواده دو قلو دار کمک هزینه خانواده ۴ نفره را تا زمانی که کودکان به مدرسه بروند دریافت می کنند و به ۸ دانشجو کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس گفت: به ۲۳ خانواده امداد که از کودکان بی سرپرست سازمان نگهداری می کنند مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای کمک هزینه نگهداری کودکان واریز می شود.

کرمانی ادامه داد: طی یکسال گذشته با تسهیل گری در قوانین سازمان ۲۶ مورد فرزند خواندگی داشتیم که نسبت به مدت مشابه رشد دو برابری داشته است و متقاضیان فرزند خواندگی بر اساس قوانین در طی بازه زمانی طی ۶ ماه می توانند یکی از فرزندان سازمان را به فرزندی بپذیرند.

وی گفت: ۲۹ وام اشتغال ۱۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد و با مدرک فنی و حرفه ای از اعتبارات استان و ۲۹ فقره وام مشابه از منابع سازمان در طی یکسال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی با اشاره به دو مرکز شبهه خانواده در سطح شهرستان، توضیح داد: در ده بومهن ۱۹ فرزند ۷ تا ۱۲ سال دختر نگهداری می شوند که مبلغ یارانه هر فرزند سالم ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و فرزندان بیمار تا ۴ میلیون تومان یارانه پرداخت می شود.

کرمانی افزود: در مرکز خانواده ندای سعادت در فاز ۴ پردیس که پسرانه است ۵ فرزند داریم و از خیران دعوت می کنیم که با ثبت مراکز شبهه خانواده گامی در جهت توسعه این مراکز برای نگهداری دختران و پسران برداریم.

بیش از یک هزار مراجعه خود معرف به کمپ ترک اعتیاد داشتیم

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس گفت : در حوزه پیشگیری از اعتیاد یک هزار و ۶۸ مورد مراجعه خود معرف به کمپهای ترک اعتیاد کمپ ترک اعتیاد شهرستان داشتیم و در مراکز نگهداری ۲ هزار و ۸۰۰ جلسه بهبودی و ۲۴۰ جلسه مهارتی و ۹۸ جلسه با خانواده ها برگزار شده است.

کرمانی با اشاره به عملکردحوزه پیشگیری از معلولیت ها توضیح داد: درطرح پیشگیری از تنبلی چشم ۹ هزار ۵۶۵ مورد با دستگاه و ای چارت مورد بررسی قرار گرفتند که ۴۱۸ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند و بعد از معاینه مشخص شد که ۳۲۰ کودک نیاز به درمان داشتند.

وی ادامه داد: شنوایی سنجی برای نوزادان و کودکان ۳ تا ۶ سال، یک هزار و ۲۰۰ نوزاد و یک هزار و ۵۰۰ کودک نیز شنوایی سنجی شدند که از این تعداد ۵ کودک نیاز به کاشت حلزون داشتند که در صورت توانمند نبودن خانواده از سوی سازمان به آنها کمک می شود.

رئیس بهزیستی گفت: آگاهی بخشی پیشگیری از معلولیت ها در سالمندان و زنان سرپرست خانواده، ۱۵۸ مورد مشاوره زندگی که منتج به سازش شد که این آمار سازش در کشور بی نظیر و قابل توجه است.

کرمانی افزود: غربالگری اضطراب برای ۶۱۱ کودک ۵ تا ۶ سال انجام شد که از این تعداد ۱۰۸ کودک مشکوک به اضطراب بودن و با مشاوره کارشناسان از این تعداد ۴۸ موردمضطرب تشخیص داده شده که به رایگان درمان شدند.

وی ادامه داد: مرکز کانکسی پیشگیری از آسیب را در بومهن مستقر کردیم که خدمات بهداشتی مانند سرنگ و سایر موارد را به معتادان متجاهر و کارتن خواب ها که رفتارهای پر خطر دارند برای جلوگیری از تسری بیماری به افراد سالم داده می شود و در این کانکس روزانه به ۲۰ نفر از معتادان صبحانه رایگان داده می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان پردیس گفت: ۴۰ نفر بیمار ضایعه نخاعی در شهرستان داریم که ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند و در حال حاضر تعداد پرونده های توان بخشی بیش از ۲ هزار پرونده در سطح شهرستان است.

کرمانی ادامه داد: در سطح شهرستان ۴مرکز نگهداری سالمندان داریم و در مرکز جنت واقع در فاز ۲ پردیس از ۱۱۰ سالمند مجهول که خانواده ها توانایی نگهداری از آنها را نداشتند و آنها را در خیابان رها کردند، نگهداری می شود و این مرکز ظرفیت نگهداری از ۲۵۰ سالمند را دارد و همه شهروندان می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما