شناسهٔ خبر: 67796297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان مطرح کرد؛

گسترش نهصت ملی مهارت افزایی رویکرد محوری آموزش های مهارتی در سال ۱۴۰۳

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان مطرح کرد؛ مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان گفت: در سال جاری گسترش نهصت ملی مهارت افزایی یکی از مهمترین رویکرد آموزش های مهارتی در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی پاشایی روز سه شنبه دوم مرداد ماه در نشست اعضای شورای بزرگداشت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هر چه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در استان از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و حمایت از اجرایی شدن شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" است.

وی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی اصلی مهارت‌آموزی معرفی کرد و افزود: در راستای نیل به ماموریت توانمندسازی و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازارکار و با هدف گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای به مانند هرساله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اقدام به برگزاری جشنواره هفته ملی مهارت از تاریخ ششم تا دوازدهم مرداد ماه نموده است.

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان در ادامه عنوان کرد: درسالی که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با نام جهش تولید با مشارکت مردم، مزین شده است، نقش نیروی انسانی توانمند به عنوان عنصرکلیدی در تحقق اهداف سال نمایان است. در همین راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی "گسترش نهضت ملی مهارت‌افزایی" را رویکرد محوری خود در سال ۱۴۰۳ قرار داده است.

پاشایی هفته ملی مهارت را فرصتی مغتنم در مسیر ارتقاء وزن مهارت در جامعه دانست و بیان کرد: هفته پیش رو فرصتی است تا با مشارکت ذی‌نفعان و شرکای کاری خود در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی و با هم‌افزایی بیش‌از پیش مسئولان و سیاست‌گذاران، بتوانیم جایگاه مهارت‌ را در نگاه خانواده‌ها، جوانان، رسانه‌ها و دیگر گروه‌های مرجع حوزه مهارت‌آموزی تعالی بخشیم که در این مسیر نقش صدا و سیمای استان، به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای مهارت،  کلیدی ارزشمند است.

وی در پایان استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج و توسعه فرهنگ مهارتی را بسیار مهم دانست و بر اجرای هدفمند برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و اطلاع‌رسانی در روزهای هفته ملی مهارت در جهت تاثیر حداکثری بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی بعنوان کلید اصلی اشتغال تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما