شناسهٔ خبر: 67796106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان‌:

گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی کلید اصلی اشتغال است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان‌ گفت: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی کلید اصلی اشتغال است.

صاحب‌خبر -

علی پاشایی امروز (دوم مرداد ماه) در نشست اعضای شورای بزرگداشت هفته ملی مهارت اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در استان را ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و حمایت از اجرایی شدن شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست.

وی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به‌عنوان متولی اصلی مهارت‌آموزی معرفی کرد و گفت: در راستای نیل به ماموریت توانمندسازی و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار و با هدف گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای مانند هر سال، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اقدام به برگزاری جشنواره هفته ملی مهارت از ششم تا دوازدهم مرداد ماه کرده است.

پاشایی در ادامه بیان کرد: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش نیروی انسانی توانمند به‌عنوان عنصر کلیدی در تحقق اهداف سال نمایان است. در همین راستا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی «گسترش نهضت ملی مهارت‌افزایی» را رویکرد محوری خود قرار داده است.

او هفته ملی مهارت را فرصتی مغتنم در مسیر ارتقای وزن مهارت در جامعه دانست و اظهار کرد: هفته پیش رو، فرصتی است تا با مشارکت ذی‌نفعان و شرکای کاری خود در تمام بخش‌های دولتی و خصوصی و با هم‌افزایی بیش‌ از پیش مسئولان و سیاستگذاران بتوانیم جایگاه مهارت‌ را در نگاه خانواده‌ها، جوانان، رسانه‌ها و دیگر گروه‌های مرجع حوزه مهارت‌آموزی تعالی بخشیم که در این مسیر نقش صدا و سیمای استان به‌عنوان یکی از اعضای اصلی شورای مهارت، کلیدی ارزشمند است.

وی استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برای ترویج و توسعه فرهنگ مهارتی را بسیار مهم دانست و بر اجرای هدفمند برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و اطلاع‌رسانی در روزهای هفته ملی مهارت در راستای تاثیر حداکثری بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی به‌عنوان کلید اصلی اشتغال تاکید کرد.

آیین افتتاح مراکز جوارکارگاهی، آموزشگاه‌های آزاد، محیط کار واقعی و برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای مهارت آموختگان و دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت در تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان در دستور کار است.

انتهای پیام

نظر شما