شناسهٔ خبر: 67794776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هشدارهای یک استادیار ادبیات چینی؛

14 گروه ‎فلسطینی با امضای «‎بیانیه پکن» بر دولت وفاق ملی توافق کردند/ هرچه می‌گذرد سطح اصطکاک ‎چین با نقاط مهمی که سال‌ها با سیاست خارجی ایران مرتبط بوده افزایش می‌یابد/ نگرانی جاماندن تهران از این وقایع سریع ذهن را می‌آزارد

14 گروه ‎فلسطینی ازجمله ‎حماس و ‎فتح با امضای «‎بیانیه پکن» بر دولت وفاق ملی توافق کردند. هرچه می گذرد سطح اصطکاک ‎چین با نقاط مهمی که سال ها با سیاست خارجی ایران مرتبط بوده افزایش می یابد و حالا فراتر از دغدغه درک تحولات، نگرانی جاماندن تهران از این وقایع سریع ذهن را می آزارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ حامد وفایی؛ استادیار ادبیات چینی در دانشگاه تهران نوشت:

یکی از مصادیق نظم جدید جهانی، تحولات یک دهه اخیر در غرب آسیاست که عمدتا با نقش آفرینی موثر ‎چین همراه بوده؛ ادراک دقیق ابعاد «‎دیپلماسی چین در عصر جدید» با تحلیل مباحثی چون «ابتکار ‎امنیت جهانی» نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران از نان شب واجبتر که برای فهم مختصات جهان جدید نیز ضروری است.

امروز ۱۴ گروه ‎فلسطینی ازجمله ‎حماس و ‎فتح با امضای «‎بیانیه پکن» بر دولت وفاق ملی توافق کردند. هرچه می گذرد سطح اصطکاک ‎چین با نقاط مهمی که سال ها با سیاست خارجی ایران مرتبط بوده افزایش می یابد و حالا فراتر از دغدغه درک تحولات، نگرانی جاماندن تهران از این وقایع سریع ذهن را می آزارد.

 

هشدارهای استادیار زبان چینی به ایران در مورد چین و فلسطین

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما