شناسهٔ خبر: 67791870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

دومین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل در قزوین افتتاح شد

دومین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، این المپیاد با حضور دانشجویان ۵۰ ملیت از ۴۸ دانشگاه سراسر کشور و همچنین معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه ها و مسئولان اجرایی استان قزوین در محوطه میدان ملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم با سرودهای حماسی در وصف ایران آغاز شد و همچنین اجرای ورزش باستانی و روشن شدن مشعل المپیاد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ایران مرکز ثقل دانشگاه‌های بین‌المللی می‌شود

هاشم داداش پور در این مراسم اظهار کرد: امروز به بهانه‌های مختلف دانشجویان بین‌الملل را در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دور هم جمع کردیم تا زمینه‌ای فراهم آوریم ایران مرکز ثقل دانشگاه‌های بین‌المللی سراسر جهان باشد و حتما تا چندسال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به برگزاری نخستین دوره این المپیاد در مازندران گفت: تعداد شرکت کنندگان بین‌المللی آن دوره تقریبا ۲۵۰ نفر بود اما امسال یک هزار و ۱۰۰ دانشجو در دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر در مسابقات امروز حضور یافتند و این نشان دهنده جا افتادن المپیاد در دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: در دوره قبلی ۱۹ دانشگاه در این مسابقات شرکت داشتند اما امسال ۳۸ دانشگاه از ۲۴ کشور دنیا حضور پیدا کردند.

به گفته این مسئول، برگزاری این مسابقات اتفاق بسیار مهمی است چرا که دانشجویان از ملل مختلف دور هم جمع می‌شوند و به شناخت از فرهنگ‌های یکدیگر کمک می‌کنند.

وی افزود: مصوبه‌ای برای برگزاری این مسابقات از دولت اخذ شد تا مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی در دانشگاه‌ها برگزار شود و امیدواریم این جمع شدن‌ها مقدمه‌ای برای جمع شدن دانشجویان اسلامی بین‌المللی در سراسر دنیا باشد تا همبستگی بیشتری به وجود آید.

داداش پور به دیگر برنامه‌های وزارتخانه علوم نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره دانش آموختگان بین‌الملل به زودی در شیراز و همچنین نمایشگاه جاذبه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی ایران باحضور ۱۰۰ کشور در مصلای تهران برگزار خواهد شد تا بتوانند فرهنگ و میراث کشور خود را به نمایش بگذارند که حتما از ظرفیت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام قزوین:

دیپلماسی ورزشی باعث تقویت صلح و پایداری بین ملت‌ها می‌شود

در ادامه این مراسم، سیدعلی قاسم زاده قزوین گفت: امروز شاهد افتخاری دیگر در دانشگاه هستیم و دست‌اندرکاران این المپیاد در معاونت دانشجویی و مدیریت ورزشی دانشگاه تلاش فراوانی را برای برگزاری این مراسم متحمل شدند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام (ره) ادامه داد: دیپلماسی ورزشی باعث استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تقویت صلح، پایداری و ارتقای فرهنگ برابری در بین ملت‌ها است.

وی افزود: این دانشگاه وظیفه تربیتی خود در عرصه بین‌المللی را حمایت از اجرای برنامه‌های سراسری می‌داند و میزبان دومین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان بین‌الملل شد تا این مسابقات که اتحاد و گفت و گوی فرهنگی بین ملت‌هاست را به نحو احسن برگزار کند.

به گفته این مسئول، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در ۲ سال میزبان ۲ همایش یا نشست المپیاد ملی ارزشمند بود.

وی افزود: دانشجویان بیش از ۵۰ ملیت از ۴۸ دانشگاه سراسر کشور در ۱۰ رشته ورزشی در این المپیاد به رقابت می‌پردازند و این رشته‌های ورزشی شامل فوتسال، والیبال، بسکتبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دو و میدانی، شنا، دارت و آمادگی جسمانی است.

نظر شما