شناسهٔ خبر: 67791437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استفاده از افراد دارای صلاحیت در کابینه نامش سهم‌خواهی نیست استفاده از افراد دارای صلاحیت در کابینه نامش سهم‌خواهی نیست

عضو جبهه اصلاحات گفت: فقدان وجود احزاب در کشور باعث شده تا یک سری افراد فرصت‌طلب به میدان بیایند.

صاحب‌خبر -

احمد شریف عضو جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برخی سهم‌خواهی‌ها در کابینه رئیس جمهور منتخب بیان کرد: هنوز هیچ حکمی برای کسی ثبت نشده است، اما فقدان وجود احزاب در کشور ما باعث شده تا یک سری افراد فرصت‌طلب به میدان بیایند.

شریف افزود: این افراد همواره در فضای سیاسی کشور وجود دارند، در حالی که اگر نهاد‌های مدنی مانند احزاب در کشور ما پررنگ بود و افراد به صورت مداوم در ساختار‌ها حضور داشتند این افراد فرصت‌طلب امکان ایفای نقش نداشتند.

او ادامه داد: این موضوع در همه دولت‌ها وجود داشته است و این دولت هم خالی از آسیب این افراد نخواهد بود، اما این روندی که الان شاهد آن هستیم روندی است برای انتخاب وزرای کابینه که افراد دارای صلاحیت را تایید کنند.

 عضو جبهه اصلاحات ایران اظهار کرد: در نهایت هم یک سری اسامی در اختیار رئیس‌جمهور قرار خواهد گرفت و او مسئولیت انتخاب نهایی را برعهده خواهد گرفت، زیرا مسئولیت انتخاب برعهده رئیس‌جمهور منتخب است.  

وی ادامه داد: برخی از اوقات یک جریان سیاسی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده میکند تا نامزد مد نظرش پیروز انتخابات شود؛ بنابراین طبیعی است برای اینکه فردا باید پاسخگوی عملکرد نامزد مد نظر خود باشد از افراد این جریان در مسئولیت‌های کلیدی استفاده کنند و این نامش سهم خواهی و تحت فشار قرار دادن منتخب ملت نیست. اما متاسفانه جریان رقیب در حال تحریف این موضوع است.

شریف بیان کرد: استفاده از افراد دارای صلاحیت جریان اصلاحات نامش سهم خواهی نیست، کمااینکه اگر جریان اصولگرا نیز در رقابت پیروز میشد کسی انتظار نداشت از افراد اصلاحات در کابینه استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: هنوز اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکرد آقای خاتمی و اصولگرایان نیز هنوز باید پاسخگوی عملکرد آقای احمدی نژاد باشند؛ بنابراین باید اصرار شود تا از افراد منسوب به جریان خود در کابینه استفاده شود تا جریان بتواند پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به لزوم همبستگی ملی در کشور بیان کرد: طبعا باید رقابت در بین جریانات سیاسی وجود داشته باشد و در نهایت جریان پیروز از توانمندی‌های افراد خود استفاده کند.

شریف افزود: جریان مقابل هم باید به رصد کردن اقدامات بپردازد که این اتفاق بسیار خوبی است؛ زیرا باعث میشود تا یک نظارت سالم و مهم بر عملکرد دولت ایجاد شود و این باید جا بیفتد.

  عضو جبهه اصلاحات ایران اظهار کرد: از سویی دیگر باید آداب نقد هم رعایت شود و به سمت تخریب نرود، زیرا مردم از کارشکنی‌ها به شدت خسته هستند. نقد‌های جریانات سیاسی باید در راستای بهبود وضعیت مردم کشور باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما