شناسهٔ خبر: 67781503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

زائران زنجانی اربعین با ۲۸ هزار سرویس اتوبوس جابه جا می شوند... -

اقتصاد ایران: زنجان-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امسال زائران زنجانی اربعین با ۲۸ هزار سرویس اتوبوس به صورت رفت و برگشت جابه جا می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا کرمی در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان افزود: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین سال ۱۴۰۳، همانند سال گذشته کمیته حمل‌ونقل و سوخت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به برنامه‌ریزی همه جانبه و جامع در چارچوب وظایف محوله برای ارائه خدمات شایسته در جابجایی زائرین اربعین مهیا کردن امکانات لازم مبادرت کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۳ هزار و ۷۵۹ زائر از استان در مراسم اربعین با ۸۴۲ دستگاه اتوبوس جابجا شدند، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال این میزان افزایشی خواهد شد.

به گفته کرمی، برآوردها حاکی از آن است که امسال ۱۴ هزار نفر مسافر اربعین اعزام و ۱۴ هزار نفر بازگردانده شود، بنابراین با توجه به محدودیت‌های ناوگان مسافری ۲۸ هزار سرویس با ناوگان اتوبوسی به خاک عراق خواهیم داشت.

این مسؤول با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران اربعین استفاده می‌شود، گفت: جابه‌جایی ایمن زائران اولویت اول اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

کرمی تصریح کرد: همچنین در راستای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان زنجان و برای جابه‌جایی زائران از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به افزایش دما به بالای ۵۰ درجه و لزوم تعامل تمام دستگاه‌ها در این سفر ملی مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده تلاش می‌شود، با تأمین نیازهای زائران خدمت رسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در این زمینه گفت: هدف از برگزاری این جلسه تأمین ناوگان مورد نیاز و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور جابه جایی زائران سید الشهدا (ع) است که امیدواریم با کمک دیگر سازمان‌ها و نهادهای دخیل، خدمات‌رسانی و جابه‌جایی زائران را شایسته و به بهترین شکل انجام دهیم.

اصغر اسماعیلی، با اشاره به اهمیت طرح جابه‌جایی سفرهای اربعین و ارتقا ایمنی در طی مدت زمان انجام سفر، افزود: سعی شود نحوه خدمات‌رسانی به زائران حسینی که جزو دغدغه‌های اصلی است، با فعالیت‌های مؤثر و مستمر این دغدغه‌ها کاهش و مرتفع شود.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی هر ساله اداره کل را مسئول جابه‌جایی مسافران می‌دانند بنابراین تلاش‌هایمان باید به گونه‌ای باشد که با رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته، بتوانیم بهترین سرویس به زائرین حسینی را داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه بر افزایش موکب‌ها در محورهای پر تردد تاکید کرد و گفت: سال گذشته با همکاری مجتمع‌های خدماتی رفاهی شاهد کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی بودیم که امیدواریم امسال نیز با افزایش ایستگاه‌های توقف در حوزه استحفاظی استان به کاهش تصادفات کمک کرده و این فرآیند را به خوبی سپری کنیم.

نظر شما