شناسهٔ خبر: 67783668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

مطالعه دروازه ورود به عرصه نویسندگی است

هم‌زمان با ایام ماه محرم، نوجوانان کتاب‌خوان کتابخانه مرکزی سمنان با مژگان شیخی نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان کشور به گفتگو نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ هم‌زمان با ایام ماه محرم، نوجوانان کتاب‌خوان کتابخانه مرکزی سمنان با مژگان شیخی نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان کشور به گفتگو نشستند.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و 72 تن از یاران باوفای ایشان گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان مختلف دایره انتخاب آن‌ها را برای مطالعه کتاب‌ بیشتر می‌کند.

طاهریان یکی از اهداف این برنامه را معرفی کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان به خانواده‌ها و همچنین تشویق نویسندگان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و افزود: اگر کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این سرزمین هستند، از شخصیت‌های نقش‌آفرین ‌الگو بگیرند، اتفاقات ارزنده‌ای محقق خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در پایان سخنانش خطاب به نوجوانان علاقه‌مند به حوزه نویسندگی گفت: احتمالا سوالی که در این برنامه زیاد پرسیده می‌شود این است که نوجوانان چگونه می‌توانند وارد عرصه نویسندگی شوند. من همیشه یک جواب ثابت برای این سوال دارم ؛ اول مطالعه، دوم مطالعه و سوم هم مطالعه. نوجوانان پس از مطالعه آثار شاخص می‌توانند دست به قلم ببرند.

مژگان شیخی نویسنده کتاب نیز در این نشست با اشاره به موضوع و محتوای کتاب‌ «خداحافظ درختان سرو» گفت: این کتاب‌ داستان زندگی حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها از زمان تولد تا هنگام واقعه عاشورا را بیان میکند، بانویی بزرگ و صبور که در راه حق مجاهدت هایی فراوان انجام داد و شهادت و از دست دادن عزیزان و نزدیکانش را تجربه کرد.

شیخی در ادامه افزود: این کتاب با استفاده از منابع تاریخی مستند و معتبر گردآوری‌شده و به زبان داستان به رشته تحریر درآمده است.

گفتنی است، این مراسم هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کتابخانه مرکزی سمنان برگزارشده و نوجوانان عضو کتابخانه پیرامون کتاب «خداحافظ درختان سرو» نوشته مژگان شیخی به بحث و گفتگو پرداختند.

در پایان این مراسم نیز با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از این نویسنده پرافتخار کشوری تقدیر به عمل آمد.

۴۶

نظر شما