شناسهٔ خبر: 67780752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر اندونزی از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم بازدید کرد

قم – ایرنا –  "رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر کشور اندونزی در سفر به استان قم با حضور در دانشگاه حضرت معصومه(س) با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز علمی آشنا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه، مریم بردبار، رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در نشست با سفیر اندونزی بر ارتباط این دانشگاه و دانشگاه های کشور اندونزی تاکید کرد و گفت: آشنایی دانشجویان کشور اندونزی با دانشگاه حضرت معصومه(س) از جمله مواردی است که با همکاری سفارت اندونزی امکان پذیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان در جهان است و همچنین بزرگترین قدرت اقتصادی جنوب شرق آسیا بوده و جاذبه های طبیعی بسیار فراوانی دارد.

وی افزود: ارتباط ایران و کشور اندونزی سابقه ۷۰ ساله دارد و اشتراکاتی در زمینه های مختلف فرهنگی، کتاب آسمانی و پیامبر، هویت مسلمانی، سبک زندگی اسلامی و جنبه های گوناگون دیگر میان این دو کشور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین یکی از این ظرفیت های مهمی که باید به آن توجه شود ظرفیت دانشگاهی و علمی ایران و اندونزی است که در این راه می توان قدم های بسیار موثری برداشت.

وی به معرفی این دانشگاه برای سفیر کشور اندونزی پرداخت و تشریح کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس شده است و یک مرکز آموزشی ویژه بانوان و تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار قرار گرفته است که یکی از سه دانشگاه جامع ویژه بانوان جمهوری اسلامی ایران است.

بردبار بیان کرد: پس از انقلاب در کشور ایران شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی در حوزه بانوان بوده‌ایم، بیش از ۳۶ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می دهند و ۵۰ درصد از متقاضیان ورود به دانشگاه ها نیز دختران هستند.

وی افزود: شعار دانشگاه حضرت معصومه(س) "بانوی فرزانه، اعتلای خانواده" است، این دانشگاه قرار است با هویت تمدنی و دانشگاهی، الگویی برای بانوان جهان اسلام باشد، این دانشگاه تازه تاسیس بوده و کمتر از ۲۰ سال است که تاسیس شده است، حدود یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند، ۱۲۰ عضو هیات علمی با دانشگاه حضرت معصومه(س) به صورت عضو هیات علمی و حق التدریس همکاری دارند، همچنین بیش از یک‌هزار عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی از این دانشگاه چاپ و منتشر شده است، علاوه بر این ها تعداد زیادی کتاب نیز توسط هیات علمی این دانشگاه انتشار پیدا کرده‌است.

بردبار گفت: دانشگاه حضرت معصومه(س) در مقطع کارشناسی در رشته های فقه و حقوق، مدیریت، علوم قرآن و حدیث، مدیریت کسب و کار، روانشناسی، مشاوره، طراحی لباس، پارچه و فرش دانشجو دارد، در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته هایی در گروه های علوم قرآن و حدیث،روانشناسی و غیره نیز فعال بوده و دانشگاه حضرت معصومه(س) در رتبه بندی ISC در میان دانشگاه های زیر ۲۰ سال، در سرانه مقاله رتبه اول را دارد؛ همچنین هر سال پژوهشگرهای برتر استانی و کشوری از میان اساتید دانشگاه در قسمت پژوهشی و همچنین ارتباط با صنعت انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه های کشور ماموریت گرا هستند، دانشگاه حضرت معصومه(س) علاوه بر تعالی آموزش، بر تعالی فرهنگی، صیانت و تحکیم خانواده تمرکز کرده است، و ماموریت های خود را متناسب با بانوان پیش می برد، این ماموریت ها براساس فناوری های فرهنگی تبیین و تعریف شده است، لازم به ذکر است صنایع فرهنگی و خلاق نیز از دیگر مسائلی است که این دانشگاه بر آن تمرکز کرده است.

وی افزود: در امور بین الملل نیز تفاهم نامه‌هایی را با کشورهای مختلف از جمله عراق منعقد کرده‌ایم، همچنین حدود ۲ سال است که مجوز پذیرش دانشجویان بین الملل نیز برای دانشگاه حضرت معصومه(س) کسب شده‌است.

رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) بر ارتباط و آشنایی بیشتر این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور اندونزی تاکید کرد و گفت: آشنایی دانشجویان کشور اندونزی با دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز از جمله مواردی است که با همکاری سفارت اندونزی امکان پذیر خواهد بود، بورسیه شغلی برای دانشجویان بین الملل، برگزاری کنفرانس های بین المللی در حوزه بانوان به صورت مشترک با کشور اندونزی نیز از دیگر مواردی است که در این زمینه می توان پیگیری کرد.

وی در پایان افزود: برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی، راه اندازی مجلات پژوهشی به صورت مشترک با دانشگاه های کشور اندونزی، انتشار مقالات و کتب به صورت مشترک، استفاده از ظرفیت اساتید در طرح های پژوهشی نیز از زمینه های همکاری میان دانشگاه حضرت معصومه(س) و دانشگاه های کشور اندونزی است که ما برای تمامی آن ها آمادگی کامل داریم.

سفیر کشور اندونزی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در قم و آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه حضرت معصومه امیدواری کرد که تمامی این ظرفیت‌ها و سخنان را به دولت اندونزی منتقل خواهد شد و امیدواریم همکاری های ۲ کشور و دانشگاه حضرت معصومه(س) با دانشگاه های اندونزی ادامه دار باشد.

سفیر اندونزی از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم بازدید کرد

سفیر اندونزی از دانشگاه حضرت معصومه(س) قم بازدید کرد

نظر شما