شناسهٔ خبر: 67780445 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت مدارس غیردولتی توانمند از مدارس دولتی کمتر برخوردار حمایت مدارس غیردولتی توانمند از مدارس دولتی کمتر برخوردار

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از افزایش در خور توجه سرانه فضای نمازخانه ها در مدارس غیر دولتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پنجاهمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از افزایش در خور توجه سرانه فضای نمازخانه‌ها در مدارس غیر دولتی خبر داد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی گفت: تقویت مبانی اعتقادی و دینی در دانش آموزان از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تجربه نشان داده است دانش آموزانی که در این زمینه رشد داشته اند در دیگر حوزه‌های علمی، آموزشی و تربیتی نیز موفق عمل کرده اند.

وی با تاکید بر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای اقامه نماز در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: طبق بررسی‌های آماری به دست آمده از میان ۱۰ هزار و پانصد مدرسه غیر دولتی در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌گردد که قابل توجه است

محمودزاده با تاکید بر اینکه تعداد ائمه جماعت مدارس غیر دولتی از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۴ هزار و ۴۲۶ نفر در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: تمامی تلاش ما بر این است تا در این زمینه همه کمبود‌های مدارس را جبران کنیم و فضای معنوی و اعتقادی در مدارس غیر دولتی بیشتر تقویت شود. معاون وزیر آموزش و پرورش، میانگین سرانه فضای نمازخانه‌ها در مدارس غیر دولتی را ۳۷ سانتی متر برآورد کرد و گفت: اگرچه این فضا باید توسعه بیشتری پیدا کند، اما نسبت به مدارس دولتی از جایگاه بالاتری برخوردار است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۹۸۳ هیئت مذهبی امسال در مدارس غیر دولتی فعالیت داشتند، گفت: چیزی در حدود ۶۰ هزار دانش آموز در مراسمات مختلف این هیئت‌های مذهبی مشارکت داشته اند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش بسیار حساس و دشوار است، تصریح کرد: باید در مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه پیش برویم و با یک نگاه و عزم و ارده ملی طرح‌ها و برنامه‌های سازمان را مدیریت کنیم.

وی کار در راستای برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس غیر دولتی را کاری ارزشمند و تاثیر گذار دانست و گفت: به خاطر همین تلاش ها است که آموزش و پرورش به دلیل فعالیت‌های هوشمندانه در حوزه نماز مورد تقدیر ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفت.

محمودزاده با تاکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تقویت مدارس دولتی گفت: تلاش های زیادی صورت گرفته و تفاهم نامه هایی در حال شکل گیری است تا برخی مدارس غیر دولتی توانمند که از شرایط خوبی برخوردارند بتوانند از مدارس غیر دولتی کمتر برخوردار و به ویژه در مناطق محروم حمایت کنند.

وی تسری ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیر دولتی به سایر مدارس را از دیگر منویات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی)دانست و گفت: در همین راستا اولین جشنواره بزرگ ملی آفرینو را طراحی و به مرحله اجرا رساندیم که چیزی بالغ بر 6 هزار اثر از مدارس غیر دولتی کشور به دبیرخانه جشنواره رسید و مورد بازبینی و داوری نهایی قرار گرفت.

محمودزاده بر برگزاری کارگاه های آموزشی خلاق و با محتواهای جدید در حاشیه جشنواره تاکید کرد و گفت: کارگاه های آموزشی باید حتما ازجذابیت و کارایی لازم برای مخاطب برخوردار باشند و شرایطی را باید فراهم آورد تا مدارس بتوانند بهترین عملکردها و محتوای های خود را به خوبی ارائه دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت پوشش رسانه ای خوب از این حرکت بزرگ و ملی، گفت: فعالیت های ارزشمند و خلاقانه مدارس راهیافته باید به سهولت در دسترس سایر مدارس کشور فرا گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما