شناسهٔ خبر: 67785639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سقوط ۳ خلبان پاراگلایدر در کردکوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: ۳ خلبان پاراگلایدر که در منطقه کوهستانی درازنو شهرستان کردکوی سقوط کرده بودند، توسط نجاتگران هلال احمر پس از ۱۵ ساعت عملیات سخت و نفس‌گیر نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، قاسم غریب آبادی عصر دوشنبه، یکم اسفند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۰:۳۴ صبح یکشنبه ۳۱ تیرماه، با گزارشی از سوی اورژانس به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر گلستان مبنی بر سقوط ۳ فروند پاراگلایدر در سایت پروازی درازنو شهرستان کردکوی ، ۱۰ تیم از پایگاه درازنو و شعبه مرکزی کردکوی با بکارگیری یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی کمکدار سبک، ۸ دستگاه موتورسیکلت و تجهیزات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه سه خلبان با سه فروند پاراگلایدر از یک مبدأ به پرواز درآمده بودند که هر کدام در یک نقطه متفاوت از منطقه کوهستانی درازنو سقوط کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه هر ۳ خلبان مصدوم شدنده بودند افزود: مصدوم اول آسیبی جزئی داشت و روی درختی در منطقه جنگلی «غم هامن» سقوط کرده بود که با راهنمایی تلفنی نجاتگر هلال احمر از محل حادثه خارج و توانست خود را به منطقه‌ای امن برساند.

وی با اشاره به اینکه از هشت موتورسیکلت بکارگیری شده در این حادثه ۶ دستگاه آن داوطلب بودند خاطر نشان کرد: نفر دوم که در منطقه آبشار «میان لنگه» سقوط کرده بود، نجاتگران برای دسترسی به مصدوم در این منطقه که خودروها قادر به تردد نبودند از موتورسیکلت استفاده کرده و مصدوم را پس از انتقال به محل امن به عوامل اورژانس انتقال دادند.

غریب آبادی در خصوص انتقال مصدوم سوم که در «آبشار دوآب» سقوط کرده بود گفت: با توجه به باران شدید و لغزنده شدن مسیر دسترسی نجاتگران از ظهر دیروز تا پایان شب مصدوم را در ایمنی کامل و با استفاده از ابزار کوهستان و بسکت حمل مصدوم به پایین دست رسانده و با همکاری تکنسین اورژانس به بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی انتقال دادند. این عملیات با موفقیت، ساعت ۱:۱۲ بامداد امروز اول مرداد به پایان رسید.

نظر شما