شناسهٔ خبر: 67778655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

اقامه نماز در بیش از ۸ هزار مدرسه غیردولتی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ائمه جماعات مدارس غیردولتی از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۴ هزار و ۴۲۶ نفر افزایش یافته است و در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه نماز جماعت اقامه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در پنجاهمین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از افزایش قابل توجه سرانه فضای نمازخانه ها در مدارس غیر دولتی کشور خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی افزود: تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش آموزان از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تجربه نشان داده است که دانش آموزانی که در این زمینه رشد کرده، در سایر حوزه های علمی، آموزشی و تربیتی نیز موفق عمل کرده اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس غیر دولتی اظهار کرد: طبق بررسی های آماری از میان ۱۰ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیر دولتی در ۸ هزار و ۸۵۲ مدرسه ، نماز جماعت اقامه می‌شود که قابل توجه است.

محمودزاده تصریح کرد: تمامی تلاش ما بر این است تا در این زمینه همه کمبودهای مدارس را جبران کنیم و فضای معنوی و اعتقادی در مدارس غیر دولتی بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۹۸۳ هیئت مذهبی امسال در مدارس غیر دولتی فعالیت داشتند، گفت: در حدود ۶۰ هزار دانش آموز در مراسمات مختلف این هیئت های مذهبی مشارکت داشته‌اند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش بسیار حساس و دشوار است، تصریح کرد: باید در مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه هفتم توسعه پیش برویم و با یک نگاه و عزم و اراده ملی طرح ها و برنامه های سازمان را مدیریت کنیم.

محمودزاده فعالیت در راستای برپایی و اقامه نماز جماعت در مدارس غیر دولتی را امری ارزشمند و تاثیرگذار دانست و گفت: به خاطر همین تلاش ها است که وزارت آموزش و پرورش به دلیل فعالیت های هوشمندانه در حوزه نماز مورد تقدیر ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفت.

نظر شما