شناسهٔ خبر: 67780384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت: مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

هفت برنامه ملی برای دانشجویان در حال اجرا است هفت برنامه ملی برای دانشجویان در حال اجرا است

عجم گفت: وزارت بهداشت برای تابستان امسال دانشجویان و اساتید هفت برنامه ملی با عنوان ایمان و امید پیش بینی کرده که در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

عجم بیان کرد: یکی از اهداف حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد امید و معنویت بین دانشجویان و نشاط آفرینی است بنابراین برنامه هایی را برای تابستان امسال طرح ریزی کرد.

وی اظهار کرد: برنامه نخست اردوی آموزشی فرهنگی سه روزه «همراه با حکیمان» ویژه اساتید برای سومین سال با حضور سه هزار عضو هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برنامه «همراه با ستاره ها» نیز با حضور هفت هزار دانشجو دختر برای دومین سال در مشهد مقدس با موضوع آموزشی، فرهنگی و زیارتی برگزار شد که سهم همدان ۲۰۰ دانشجو بود همچنین برخی از دانشجویان برای نخستین بار به مشهدمقدس عزیمت می کردند.

عجم بیان کرد: ویژه برنامه هایی برای دانشجویان فعال در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی که کمک حال معاونت دانشجویی و فرهنگی هستند در مشهد در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ دانشجو با حضور در این برنامه ها در مرداد سال ۱۴۰۳ آموزش های حرفه ای برای ارتقای سطح فعالیت فرا می گیرند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته در راستای اجرای برنامه فرهنگی کاروان امام، پارسال ۱۰ هزار نفر در اربعین به شهرهای زیارتی عراق اعزام شدند امسال بنا داریم ۱۵ هزار نفر اعزام شوند.

عجم افزود: این وزارتخانه سه موکب اختصاصی در مسیر زائران اربعین حسینی راه اندازی می کند که ماموریت آنها خدمت رسانی به دانشجویان و اساتید و اسکان آنها است.

وی اضافه کرد: وام زیارتی ۴۰ میلیون ریالی برای مشتاقان حضور در پیاده رو اربعین حسینی از سوی صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت پرداخت می شود.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال برای پسران برنامه «سلام بر ابراهیم» با تاسی از شهید ابراهیم هادی در کمپ بیرون شهری برگزار می شود که مبتنی بر هیجان و فضای ورزشی با حضور ۲ هزار دانشجو است.

عجم افزود: دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ با شعار «ایران، جوان بمان» و به مبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان از دوم تا پنجم مرداد ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره گفتمان سازی با رویکرد عبور از بحران پیری جمعیت و فرزندآوری است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این جشنواره بهانه ای برای ارائه آموزش های هنری بود، گفت: یک هزار کارگاه هنری در دانشگاه دایر و هنرمندان در ۶ بخش تولیداتی ارائه کردند.

عجم افزود: هفت هزار و ۵۴۷ نفر شامل دانشجویان، دانش آموختگان، اساتید دانشگاه، فعالان در نظام سلامت، دانشجویان بین الملل، بهیاران، بهورزان و مراقبان سلامت در جشنواره سیمرغ شرکت کردند و ۹ هزار و ۷۸۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

نظر شما