شناسهٔ خبر: 67768914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۶۷ درصدی آب ورودی به مخازن آب آذربایجان شرقی

تبریز-مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته از نظر حجم آب ورودی ۶۷ درصد و از نظر حجم مخازن استان ۴۶ درصد بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال، وضعیت سدهای استان از نظر حجم آب ورودی و مخازن نسبت به سال‌های قبل بهتر است و در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته از نظر حجم آب ورودی ۶۷ درصد و از نظر حجم مخزن ۴۶ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به آمار پرشدگی و حجم آب ورودی به ۱۱ سد در داخل استان، ۲ سد مرزی و یک سد در خارج از استان، افزود: حجم آب ورودی به سدهای داخل استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۴۵۸.۱ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۷۴.۹ میلیون مترمکعب بود ۶۷ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: پرشدگی حجم مخزن این سدها در این مدت نیز ۴۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و از ۲۳۴.۶ میلیون مترمکعب در سال قبل به ۳۴۱.۶ میلیون مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

وی افزود: سدهای علویان مراغه، سهند هشترود، نهند تبریز، آیدوغموش میانه، ستارخان اهر، قلعه چای عجب شیر، کلقان و کردکندی بستان آباد، تاجیار سراب، زنوز مرند و ارسباران کلیبر سدهای داخل استان و ارس و خداآفرین سدهای مرزی استان هستند و سد شهید کاظمی بوکان که بخش اعظمی از آب شهر تبریز را تأمین می‌کند در بیرون از استان واقع شده‌اند.

نظر شما