شناسهٔ خبر: 67769711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

سامان دهی و هدایت اذهان جامعه بر عهده متولیان فرهنگی است

تهران- استاندار تهران با تاکید بر اینکه اذهان جامعه باید توسط متولیان فرهنگی مرتب، سامان دهی، هدایت و ساخته شوند، گفت: اگر مسؤولان در این حوزه کار را رها کنند شاهد بی تفاوتی جوانان می شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران با بیان اینکه نگاه‌های سیاسی بر اساس اقدامات فرهنگی شکل می‌گیرند، اظهار کرد: اگر فرهنگ ایثار، شهادت، کار و خدمت تقویت شود آثار وضعی آن را در جامعه می‌بینیم و نهایت چیزی می‌شود که مردم می‌خواهند و تولید رضایت می‌کند.

استاندار تهران تدوین ضرورت‌ها را وظایف دستگاه‌ها دانست و گفت: زمانی که این ضرورت‌ها بر پایه داده‌ها و برداشت‌های صحیح باشند، منجر به یک دانش درونی خواهند شد و بر اساس آن مسائل درگیر را مورد کند و کاور قرار داده و کنش‌ها اندازه گیری می‌شوند.

فخاری با بیان اینکه حرکت انقلاب یک حرکت خطی نیست و با تدوین ضرورت‌ها به کنش‌های اجتماعی می رسیم، افزود: بی شک کنش‌های اجتماعی به نفع انقلاب بوده و مهم است که دامنه، جهت و سمت و سوی این کنش مشخص باشد، چرا که ما معتقد هستیم باید با گره، گره گشایی کنیم و طناب انقلاب صاف نیست و برای بالا رفتن و اوج گرفتن به این گره‌ها یا به تعبیری دستاویزها نیاز داریم و هنر ما به باز کردن گره‌ها است و می‌توانیم بر اساس آنها برآوردهای صحیح داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اذهان جامعه باید توسط متولیان فرهنگی مرتب شده، سامان بگیرند و هدایت و ساخته شوند عنوان کرد: اگر متولیان فرهنگی، جامعه را رها کنند نتیجه آن بی تفاوتی در جوانان و جامعه می‌شود که اعتقادی به اصلاح امور نخواهند داشت و این نشان می‌دهد که ما نقش‌هایمان را به خوبی ایفا نکرده ایم و جامعه خطی شده و دارای حرکت شتاب دار و گره دار نیست.

استاندار تهران با اشاره به اینکه باید عوامل ساخت فرهنگ کشور، استان، شهر و شهرستان و جامعه هدف را در دستور کار قرار دهیم، اظهار کرد: اگر روند رسیدگی به شکل و شمایل مسائل فرهنگی با تغییراتی همراه باشد، نتایج بهتری را خواهیم داشت.

نظر شما