شناسهٔ خبر: 67768645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

آلمان در حال آماده‌سازی و تدوین طرحی برای نوسازی صنعت دفاعی است

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز یکشنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که کشورش در حال آماده‌سازی و تدوین طرحی برای نوسازی صنعت دفاعی خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز یکشنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که کشورش در حال آماده‌سازی و تدوین طرحی برای نوسازی صنعت دفاعی خود است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یوروتیوز نوشت: همان‌طور که در گزارش قبلی روزنامه هاندلس‌بلات آمده بود، این سخنگو تأیید کرد که دولت آلمان در حال تدوین یک سند راهبردی برای نوسازی صنعت دفاعی و امنیتی در این کشور است.

رویترز در گزارشی که به این موضوع اختصاص یافته، به نقل از منابع آلمانی آورده است که چند بخش دولتی و وزارتخانه در تدوین این سند مشارکت دارند.

درگزارش نشریه هاندلس‌بلات آمده بود که این سند راهبردی شامل بندهایی برای تسریع روند ساخت کارخانه‌های تسلیحاتی در آلمان خواهد بود.

این سند همچنین بنا به گزارش نشریه یاد شده، کاهش زمان‌بندی‌ها را تسهیل و بواسطه تدابیر پیش‌بینی شده، امکان اعتراض‌ها‌ در قالب ابتکارات شهروندی را محدود‌ می‌کند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سه‌گانه حاکم در آلمان قصد دارد این سند را نهایتا در ماه اوت به تصویب برساند.

اخبار مربوط به تلاش دولت آلمان برای تجهیز و نوسازی صنعت دفاعی و امنیتی این کشور در حالی منتشر می‌شود که شرکت دفاعی آلمانی راین متال و لئوناردو همتای ایتالیایی آن اوایل این ماه بر سر سرمایه‌گذاری مشترکی برای تولید تانک‌ و سایر سیستم‌های دفاع زمینی توافق کردند.

دولت آلمان پیش‌تر همزمان با آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، از تخصیص یکصد میلیارد یورو برای نوسازی ارتش و مدرن‌سازی تجهیزات قدیمی خود خبر داده بود.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تاکنون بارها متعهد شده است که صنایع نظامی و تولید سلاح در کشورش را به منظور مقابله با تهدید‌های خارجی از جمله تهدیدهایی از جانب روسیه تقویت کند.

وزیر دفاع آلمان نیز پیش از این در همین راستا وعده داده بود که ارتش کشورش را به گونه‌ای تقویت کند که به «ستونی قابل اتکا برای بازدارندگی و دفاع جمعی در اروپا» تبدیل شود.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما