شناسهٔ خبر: 67767970 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در راستای کمک به توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان؛

تفاهمنامه خرید ۲ محصول دانش بنیان در حاشیه نمایشگاه اربعین منعقد شد

تهران - ایرنا - در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی، تفاهمنامه خرید دو محصول «خط پخت اتوماتیک برنج و دیگ ۵۰۰ لیتری دوجداره خورشت‌پز» طراحی و ساخته شده توسط فناوران کشور با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی، بین یک شرکت دانش‌بنیان و یک موکب از استان یزد منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نمایشگاه «معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی» روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ با هدف معرفی دستاوردها و محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق برای رفع نیازهای زائران اربعین به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیدحیدر محمدی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان هیات‌ها و موکب‌ها و همچنین ۵۰ شرکت‌ دانش‌بنیان، فناور و خلاق در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه «معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی»، تفاهمنامه خرید دو محصول شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی، میان یک شرکت دانش‌بنیان و یک موکب از استان یزد منعقد شد.

براساس این تفاهمنامه موکب خادم‌الرضا از استان یزد با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با عاملیت صندوق پژوهش و فناوری شهید بهشتی، دو محصول از یک شرکت دانش بنیان جهت خدمت‌رسانی به زائرین مراسم پیاده‌روی اربعین را خریداری کرد.

این محصولات شامل خط پخت اتوماتیک برنج (با ویژگی‌هایی مانند کاهش قابل توجه میزان آب و گاز مصرفی) و دیگ ۵۰۰ لیتری دوجداره خورشت‌پز به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

تفاهمنامه خرید ۲ محصول دانش بنیان در حاشیه نمایشگاه اربعین منعقد شد

موکب‌داران اربعین می‌توانند نیازمندی‌های خود را بواسطه دانش بنیان ها تامین کنند
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در جمع مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق، نمایندگان هیات‌ها و موکب‌ها حاضر در این نمایشگاه گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش‌آفرینی آنها در رویدادهای مختلف کشور است.

محمدصادق خیاطیان افزود: مراسم راهپیمایی اربعین حسینی نیز یکی از رویدادهای مهمی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند با ارائه فناوری‌ها، محصولات و دستاوردهای خود، زمینه رفاه بیشتر زائرین را فراهم کنند. مخاطبان اصلی این رویداد و نمایشگاه، هیات‌ها و موکب‌دارانی هستند که در مسیر پیاده‌روی اربعین، به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای دومین سال، شاهد برگزاری رویداد اربعین در صندوق نوآوری هستیم. این رویداد را با دو هدف دنبال می‌کنیم. هدف نخست، آشنا کردن عموم مردم جامعه با دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فرهنگ‌سازی در این حوزه است. بسیاری از این محصولات و دستاوردها، در زندگی مردم کاربرد دارند و تلاش می‌کنیم در قالب برگزاری چنین رویدادهایی، کاربردهای این محصولات و خدمات را نشان دهیم. هدف دوم از برگزاری این رویداد، معرفی فناوری‌ها، محصولات و خدمات دانش‌بنیانی است که رفاه بیشتر زائرین در مسیر پیاده‌روی اربعین را فراهم می‌کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه، در رویداد امروز ۵۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق در حوزه‌های بهداشت و درمان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل و لجستیک، بیمه، صنایع خلاق و فرهنگی، محصولات و خدمات خود را معرفی کرده‌اند، افزود: البته بخش کوچکی از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه است و موکب‌داران حاضر در مسیر پیاده‌روی اربعین می‌توانند نیازمندی‌های خود را برای خدمت‌رسانی حداکثری به زائرین اربعین حسینی از طریق محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق حاضر در این نمایشگاه تأمین کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است و علاوه بر ارائه انواع تسهیلات به این شرکت‌ها، تلاش می‌کنیم از طریق خدمت لیزینگ (تسهیلات فروش اقساطی محصولات دانش‌بنیان به خریدارانی حقوقی یا حقیقی) به شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولاتشان کمک کنیم که نمونه این حمایت را امروز در قالب انعقاد یک تفاهمنامه میان یک شرکت دانش‌بنیان (فروشنده) و یک موکب (خریدار) شاهد بودید.

نظر شما