شناسهٔ خبر: 67765702 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

انعقاد ۱۵ میلیارد تومانی تفاهم خرید خدمات فناورانه اربعین در صندوق نوآوری/تسهیلات لیزینگ ۱۲ درصدی به خریداران

مریم رضایی

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از انعقاد ۱۵ میلیارد تومانی تفاهم‌نامه در نمایشگاه خدمات فناورانه اربعین خبر داد و گفت: به خریداران محصولات دانش‌بنیان حوزه اربعین لیزینگ‌ با نرخ ۱۲ درصد اعطا شد.

صاحب‌خبر -

دکتر مصطفی بغدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه محصولات و خدمات دانش‌بنیان در حوزه خدمت رسانی به زائران اربعین، گفت: سال گذشته و امسال یکسری فعالیت‌های‌ مشترکی را با ستاد مرکزی اربعین و همچنین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آغاز کردیم.

وی افزود: در فرآیند همکاری با این نهادها، تلاش کردیم نیازهای مواکب را در طول راهپیمایی اربعین شناسایی و تلاش کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان و یا خلاقی که در حوزه این نیازها قادر به ارائه خدماتی هستند را به یکدیگر متصل کنیم.

بغدادی، سلامت، حمل و نقل و لجستیک و فناوری اطلاعات را از حوزه‌های نیازمندی مواکب دانست و اظهار کرد: در دومین رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه همکاری فناورانه در خدمت رسانی به زائران اربعین، ما میزبان ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق هستیم و تقریبا از همه استان‌های کشور از نمایندگان مواکب برای حضور در این نمایشگاه دعوت کردیم و از صبح نمایندگان ۱۵ موکب استانی و نمایندگان ۸ موکب‌ سازمانی از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ها را بخش دیگر این رویداد نام برد و ادامه داد: ما برای خریداران محصولات این شرکت‌ها، تسهیلات لیزینگ در نظر گرفته‌ایم. در صورتی که خریداری برای محصولات عرضه شده در این نمایشگاه اقدام کند، ما تسهیلات لیزینگ را با شرایط بهتری ارائه می‌دهیم.

شرایط اعطای تسهیلات به خریداران محصولات اربعین

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات به خریداران محصولات دانش‌بنیان حوزه اربعین، اضافه کرد: نرخ تسهیلات لیزینگ را برای این خریداران کاهش دادیم و با نرخ ۱۲ درصد این تسهیلات اعطا خواهد شد.

به گفته وی، نرخ تسهیلات لیزینگ این صندوق ۲۰ تا ۲۳ درصد بوده است که برای اربعین نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

بغدادی افزود: همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات لیزینگ ۲۴ ماهه است که برای خریداران اربعین به ۳۶ ماه افزایش یافته است. علاوه بر آن بازه زمان اعطای این تسهیلات نیز کوتاه‌تر شده است.

فروش دانش‌بنیان اربعین

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ویلچر سبک را از جمله اقلام خریداری شده از سوی متقاضیان نام برد و گفت: تجهیزات پخت غذا از دیگر اقلام خریداری شده در این رویداد است. همچنین تفاهمی برای خرید سیستم‌های برودتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا خرید از محصولات دانش‌بنیان اربعین برای خریداران تسهیل شود.

بغدادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خدمات فناورانه اربعین در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ما میزبان ۴۹ شرکت بودیم، ولی زمان برگزاری آن دیر هنگام و نزدیک به مراسم راهپیمایی اربعین بود؛ از این رو تعداد و حجم قراردادها زیاد نبود، چون خیلی از موکب‌ها به کشور عراق رفته و یا خریدهای خود را انجام داده بودند، ولی تجربه خوبی بود تا موکب‌ها متوجه شوند که می‌توانند نیازهای خود را از طریق این شرکت‌ها مرتفع کنند.

نتیجه دو نمایشگاه خدمات دانش‌بنیان اربعین

وی خاطرنشان کرد: تجربه سال قبل موجب شد که امسال خرید از سوی موکب‌داران صورت گیرد؛ از این رو ما برای اربعین ۱۴۰۴ در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این‌ نمایشگاه را در مهرماه سال جاری برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین توافق شد که ۴ رویداد به هم رسانی اربعین برگزار شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: در نمایشگاه امسال خدمات فناورانه اربعین حدود ۱۵ میلیارد تومان تفاهم‌نامه خرید تجهیزات و محصولات دانش‌بنیان حوزه اربعین منعقد شده است. این نمایشگاه یک روزه است.

به گزارش ایسنا نمایشگاه یک روزه خدمات فناورانه اربعین از صبح امروز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد و طی آن ۵۰ شرکت محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام 

نظر شما