شناسهٔ خبر: 67748836 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وداع با المپیک، به خاطر یک نخ سیگار

همیشه اینطوری نیست که فکر کنید یک پک به سیگار می‌زنید یا یک نخ سیگار می‌کشید و آب از آب تکان نمی‌خورد. گاهی ممکن است همین یک نخ باریک سیگار، سرنوشت‌تان را عوض کند و کار دست‌تان بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مثل شوکو میاتا، ورزشکار ژاپنی که با کشیدن یک نخ سیگار، از حضور در المپیک پاریس محروم شد. ماجرا از این قرار بود که این ورزشکار ۱۹‌ساله که مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۲۲ را هم کسب کرده بود و حالا قرار بود کاپیتان تیم ژیمناستیک هنری این کشور در بازی‌های المپیک پاریس باشد، چند هفته قبل در یک مکان خصوصی در توکیو در حال سیگارکشیدن دیده شده است.

از آنجا که در ژاپن، سیگارکشیدن قبل از ۲۰‌سالگی ممنوع است، این ورزشکار به‌گفته کنجی نیشیمورا، دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک ژاپن، با اعتراف به تخلف از قوانین تیم ملی از اردوی موناکو کنار گذاشته شد و به ژاپن بازگشت و باید منتظر بماند تا شاید بتواند در مسابقات المپیک چند سال بعد شرکت کند.

تاداشی فوجیتا، رئیس فدراسیون ژیمناستیک ژاپن نیز در واکنش به این موضوع گفته: عضویت در تیم ملی ژیمناستیک ژاپن موقعیتی است که در آن از شما انتظارات زیادی وجود دارد. با این حال شوکو میاتا به ژاپن بازگشته است و فدراسیون از او حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما