شناسهٔ خبر: 67733164 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اخراج از المپیک تنها برای یک نخ سیگار

اقتصادنیوز: فدراسیون ژیمناستیک ژاپن اعلام کرد شوکو میاتا به دلیل استعمال دخانیات و مشروبات الکلی از حضور در المپیک پاریس محروم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه، این ورزشکار 19 ساله که مدال برنز مسابقات جهانی 2022 را کسب کرده بود، با اعتراف به تخلف از قوانین تیم ملی از اردوی تیم ملی ژیمناستیک ژاپن در موناکو کنار گذاشته شد و به ژاپن بازگشت.

کنجی نیشیمورا، دبیرکل فدراسیون ژیمناستیک ژاپن، در این باره به خبرنگاران گفت: پس از تایید این موضوع از سوی او و پس از بحث‌ها و جلساتی که بین طرفین برگزار شد، تصمیم گرفته شد که او از حضور در المپیک کنار گذاشته شود.

خبر مرتبط
برنامه بازی‌های المپیک پاریس قبل از افتتاحیه

اقتصادنیوز: برای اینکه ورزشکاران زمان استراحت بیشتری داشته باشند المپیک پاریس از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

او توضیح داد که به فدراسیون اطلاع داده شده که میاتا، کاپیتان تیم ژیمناستیک هنری این کشور در بازی‌های المپیک پاریس، در اواخر ژوئن یا اوایل جولای در یک مکان خصوصی در توکیو در حال سیگار کشیدن دیده شده است.

همچنین گفته می‌شود که او در اتاقی در مرکز آموزش ملی در ژاپن الکل مصرف کرده است. این در حالی است که در ژاپن، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل قبل از 20 سالگی ممنوع است و به همین دلیل این اتفاقات باعث محرومیت میاتا شده است.

تاداشی فوجیتا رئیس فدراسیون ژیمناستیک ژاپن نیز در واکنش به این موضوع گفت: عضویت در تیم ملی ژیمناستیک ژاپن موقعیتی است که در آن از شما انتظارات زیادی وجود دارد. با این حال شوکو میاتا به ژاپن بازگشته است و فدراسیون از او حمایت خواهد کرد.

 

نظر شما