شناسهٔ خبر: 67726649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

موانع دستورالعمل‌ها برای صنایع/ عدلیه کرمان حامی اشتغال و تولید است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها به گونه‌ای است که موانع زیادی را جلوی پای صنایع و معادن گذاشته است، اما با همت دستگاه قضائی استان بسیاری از مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی رفع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با مدیران، مهندسان، متخصصان و کارگران واحدهای تولیدی کارخانه فرو آلیاژ رباط اظهار کرد: ویژگی بارز کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان استفاده از نیروی انسانی داخلی، استعداد و سلیقه ایرانی در طراحی‌ها و مهندسی بومی است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر را به صورت مستقیم و بیش از دو برابر این تعداد را به شکل غیرمستقیم فراهم کرده است، افزود: این واحد صنعتی در ساخت ماشین‌آلات از نیروهای داخلی استفاده کرده است که جا دارد این کارخانه به عنوان الگویی برای سایر صنایع معرفی شود.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: تولیدات و محصولات این مجموعه جزو محصولات استراتژیک کشور است و مواد خام را به سه ماده پر ارزش تبدیل می‌کند که ۹۵ درصد یکی از این سه محصول را به خارج از کشور صادر می‌کند و ارزآوری خوبی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان در استان و کشور از نظر کیفیت تولیدات، شاخص و پیشگام است و امیدواریم با فراهم شدن زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت این واحد صنعتی، شاهد شکوفایی بیشتر این کارخانه باشیم و با کمک دیگر نهادهای ذی‌ربط، از صددرصد ظرفیت این کارخانه استفاده شود.

حمیدی عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مدیران این کارخانه ایجاد محدودیت در حوزه تأمین انرژی از جمله برق و آب مورد نیاز صنعت است که در این رابطه دستگاه قضائی تابع سیاست‌های کلی نظام است و توصیه می‌شود واحدهای تولیدی بزرگ برای تأمین انرژی برق خود به سمت خودکفایی بروند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان، موضوع تأمین آب مورد نیاز این واحد صنعتی با توجه به طرح‌های توسعه‌ای آن است که بایستی این موضوع نیز از طریق دستگاه‌های متولی و ستاد اقتصاد مقاومتی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال، تصریح کرد: دستگاه قضائی استان با تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت کارخانه فروآلیاژ رباط کرمان مشکلات مالیات و پولی و بانکی این کارخانه بررسی و تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات موجود این کارخانه وضع خواهد شد.

نظر شما