شناسهٔ خبر: 67721871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احداث شهرک خورشیدی در اصفهان

طرح احداث شهرک خورشیدی و مدیریت مصرف برق در دستور کار استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در هشتمین جلسه کمیسیون صنعت استان، گفت: باتوجه به ناترازی حوزه انرژی به خصوص برق، باید به مدیریت تولید و مصرف برق بیشتر توجه شود و در این راستا طرح احداث شهرک خورشیدی و مدیریت تولید و عرضه برق در دستور کار استان است.

محمود حقیقت سرشت افزود: البته در بخش تقاضا همچنان در فصل تابستان و پیک مصرف دچار ناترازی هستیم و این در حالی است که برای مدیریت این مشکل باید زودتر و در فصل زمستان اندیشیده شود.

وی گفت: صنایع با بی‌ثباتی مخالف هستند و تنها انتظار آنها ثبات در شرایط ناترازی و نوسانات برق در صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: انعقاد تفاهم‌نامه شهرک خورشیدی اکنون به‌طورجدی مطرح شده؛ اما برای مدیریت مصرف برق باید لیست مصارف صنایع را در اختیارشان قرار دهیم.
حقیقت سرشت گفت: تمام تلاش ما برای دوماه باقی‌مانده تابستان مدیریت بهینه مصرف برق است.
سخنگوی صنعت برق استان اخیرا اعلام کرد که رکورد مصرف برق در مناطق تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای اصفهان شامل استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، شکسته شد و مجموع برق مصرفی این ۲ استان از ۶ هزار مگاوات عبور کرد که نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی مصرف اتفاق افتاده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر درجه افزایش دما، حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه می‌شود.
تیر امسال، اصفهان و ۱۴ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را چندین بار تجربه کردند.
شرکت توزیع برق منطقه‌ای اصفهان برای تامین برق پایدار و مطمئن از تمامی مشترکان درخواست همکاری در حوزه مدیریت مصرف برق را دارد و در این زمینه تخفیف‌ها و جوایزی نیزدپیش بینی شده است.
استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

نظر شما