شناسهٔ خبر: 67714725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناترازی مصرف تابستانه برق در اصفهان از هم‌اکنون مدیریت شود

اصفهان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ناترازی قابل پیش‌بینی مصرف برق استان در روزهای آینده تابستان، از هم‌اکنون مدیریت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود حقیقت سرشت روز پنجشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون صنعت اصفهان در استانداری افزود: بطور معمول در فصل تابستان در بخش تقاضا و پیک مصرف برق با ناترازی مواجهیم در حالی که برای مدیریت انرژی باید زودتر و در فصل زمستان چاره‌اندیشی می‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: این مساله قابل‌پیش‌بینی است و با بخشنامه و دستورالعمل لحظه‌ای نمی‌توان آن را مدیریت کرد؛ لذا از هم‌اکنون باید برای ۲ ماه آینده تابستان برنامه‌ریزی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ناترازی حوزه انرژی بخصوص برق، مدیریت تولید و مصرف ضروریست که در این زمینه طرح احداث شهرک خورشیدی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

حقیقت‌ سرشت گفت: از سوی دیگر صنایع استان نیز انتظار دارند در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، هنگام ناترازی و نوسانات برق، ثبات رعایت شود.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: انعقاد تفاهمنامه شهرک خورشیدی در استان بطور جدی مطرح است؛ اما برای مدیریت مصرف برق باید فهرست مصارف صنایع را در اختیار متولیان قرار دهیم و لازم است در این زمینه هم‌افزایی لازم نیز صورت بگیرد.

وی مدیریت بهینه مصرف برق در روزهای باقیمانده از تابستان امسال را اولویت مدیریت استان عنوان کرد.

به گفته سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز این استان به ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی متعهد شده است و با تکمیل پروژه‌های فعلی تا سه سال آینده، تولید و مصرف برق در استان تراز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق استان اخیرا اعلام کرد که رکورد مصرف برق در مناطق تحت پوشش شرکت برق منطقه‌ای اصفهان شامل استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، شکسته شد و مجموع برق مصرفی این ۲ استان از ۶ هزار مگاوات عبور کرد که نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی مصرف اتفاق افتاده است.

تابستان جاری میزان تقاضای برق برای پنجمین بار در کشور رکورد زد و به ۷۷ هراز و۵۰۰ مگاوات در روز رسید در حالی که سال گذشته در این ایام رکورد مصرف ۷۱ هزار و ۳۶۰ مگاوات بود که این رقم افزایش ۶ هزار مگاواتی و رشد ۸.۶ درصدی مصرف در کل کشور را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به ازای هر درجه افزایش دما، حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات به میزان تقاضای مصرف برق کشور اضافه می‌شود.

تیر امسال، اصفهان و ۱۴ شهر دیگر استان دمای بالای ۴۰ درجه را چندین بار تجربه کردند.

شرکت توزیع برق منطقه ای اصفهان برای تامین برق پایدار و مطمئن از کلیه مشترکین درخواست همکاری در حوزه مدیریت مصرف برق را دارد و در این زمینه تخفیف‌ها و جوایزی نیزدپیش بینی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای اصفهان مُتولی تامین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان نزدیک به سه میلیون مشترک برق و چهارمحال و بختیاری ۴۲۳ هزار مشترک برق دارد.

نظر شما