شناسهٔ خبر: 67721377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقدیر سرپرست ریاست جمهوری از کارگران نیروگاه رامین اهواز

سرپرست ریاست جمهوری در سفر به استان خوزستان از کارگران نیروگاه رامین اهواز که در روز‌های گذشته با فداکاری از وقوع فاجعه‌ای در شبکه برق جلوگیری کردند، تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد مخبردزفولی، سرپرست ریاست جمهوری در سفر به خوزستان، از کارگران تلاشگر و فداکار نیروگاه رامین اهواز که با فداکاری و تلاش شبانه روزی، خرابی و نشتی کندانسور توربین این نیروگاه حرارتی را رفع و از قطع برق در گرمترین روز‌های سال جلوگیری کردند، تقدیر کرد.
 
در این مراسم، از رضا خسروی، محمدمهدی امیری و رضا علی نژادیان کارگران عملیات نفس گیر رفع نشتی کندانسور قدردانی شد.
 
این کارگران پس از اینکه کندانسور توربین نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد، برای جلوگیری از خاموشی وارد عمل شدند، زیرا درصورت خارج شدن نیروگاه از مدار، باعث خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روز‌های سال می‌شد. مهندسان و اپراتور‌ها تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، نشتی را پیدا کرده و عملیات تعمیرات را انجام دهند.
 
تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است، و به عبارت دیگر نیرو‌ها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند، به گفته مهندسان، ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و تعمیرات با موفقیت انجام و از خطر خاموشی گسترده جلوگیری شد.
 
 

نظر شما