شناسهٔ خبر: 67857268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین ۱۲هزارو ۸۹۹ قلم کالای مورد نیاز شرکت نفت گچساران

گچساران- ایرنا- رییس اداره تدارکات و امور کالا شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ۱۲هزارو ۸۹۹ قلم انواع کالای مورد نیاز این شرکت در سه سال گذشته تاکنون با هدف حمایت از تولید داخلی، از سوی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ساخته شده و در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شیخ ممو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی این قطعه های ساخته شده از سوی تولیدگنندگان داخلی ۲۰ هزارو ۶۹۲ میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: این اقلام در قالب۲ هزارو ۸۳۸ درخواست از سوی بخش های مختلف شرکت نفت از سوی شرکت های داخلی ساخته شده است.
شیخ ممو تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این مدت همچنین ۵۸ قرار داد با شرکت های دانش بنیان داشته است.
وی ادامه داد: بومی سازی، حمایت از ساخت داخل، تقویت شرکت های دانش بنیان، ارتقا سطح ریسک پذیری دستگاه های اجرایی و صرفه جویی چشمگیر حاصل از این تولیدات از مهمترین مزیت های این قراردادهاست.
وی اظهار کرد: ساخت قطعات تولیدی در صنعت نفت در داخل کشورعلاوه بر حمایت از کالای ایرانی نیز صرفه اقتصادی و توجیه فنی است.
رییس تدارکات و امور کالای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: در سال گذشته سه تجهیز مهم و اثرگذاردر تولید ازسوی شرکت های دانش بنیان و فن آور و مراکز رشد به سفارش این شرکت برای نخستین بار ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین تولید کننده نفت در کشور گفت:هم اکنون با رشد توانایی سازندگان و شرکت های دانش بنیان و تامین کنندگان داخلی شاهد قطع وابستگی این صنعت به تجهیزات تولیدی خارج از کشور هستیم.
شیخ ممو ادامه داد: این تجهیزات شامل تست پمپ های فشار قوی پنو ماتیکی که در تست نشتی ولوهای فشار بالا و بررسی استحکام خطوط نفت و گاز و سایر ادوات مکانیکی در صنعت نفت و گاز و همچنین مسدودکننده خطوط جریانی که در خطوطی که در شرایط اضطراری نیاز به پیک رانی باشد از این تجهیز استفاده خواهد شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعالیت دارد.
این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

نظر شما