شناسهٔ خبر: 67703994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد پاسخ داد

شهردار مشهد استیضاح می‌شود؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد از استیضاح قریب‌الوقوع شهردار مشهد خبر داد و گفت: چنانچه امضاکنندگان استیضاح قانع نشوند، شهردار مشهد هفته آینده استیضاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  استیضاح حق اعضای شورای شهر است؛ در گذشته اعضا تذکری را به شهردار داده و اعضا سوالی داشتند اما نسبت به  پاسخ سوال قانع نشدند.

 وی با بیان اینکه بنا بر قانون چنانچه افراد از پاسخ داده شده قانع نشوند، با امضای یک سوم اعضا، شرایط استیضاح، فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق شکل گرفته بود اما به دلیل ایام شهادت امام حسین(ع)، مسکوت ماند و با توجه به درخواستی که شهرداری داشت، دوشنبه هفته آینده یک مردادماه، استیضاح شهردار در صحن علنی شورا اجرا خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی  شهر مشهد گفت: امیدواریم قبل از صحن، گفت‌وگوها  و رایزنی‌ها شکل بگیرید و امضاء کنندگان  قانع شوند تا استیضاح را از دستور کار خارج کنیم، اما چنانچه قانع نشوند، استیضاح شکل خواهد گرفت و باید منتظر باشیم ببینیم در صحن علنی چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در مورد گزینه‌های مطرح شده برای جایگزینی شهردار نیز تصریح کرد:  گزینه‌ها به صورت قطعی مطرح نیست، چون هنوز استیضاح شکل نگرفته و مشخص نیست که شهردار برکنار خواهد شد یا خیر، ولی گزینه‌هایی که مطرح است یک الی دو نفر از اعضای شورای  شهر و گزینه‌هایی نیز از همکاران مدیریت شهری هستند.

حاجی بگلو با اشاره به اینکه  گزینه‌هایی را که از بیرون برای شهردار مشهد مطرح و رسانه‌ای می‌شوند، تکذیب می‌کنیم، افزود: به هیچ عنوان دنبال گزینه‌ای نیستیم که حتما مثلا سابقه مدیریتی کلان داشته باشد  و نکته قابل اهمیت  این است که حتی اگر ما هم بخواهیم به سمت چنین افرادی برویم، عملکرد آنها در دوران مسئولیتشان و اینکه چه کمکی به مدیریت شهری شهر مشهد کرده‌اند، برای ما مهم است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: بعید می‌دانم گزینه مورد نظر، خارج از دو مورد مطرح شده باشد و سایر گزینه‌ها فقط در فضای مجازی مطرح بوده و در واقعیت صحت ندارد.

انتهای پیام

نظر شما