شناسهٔ خبر: 67705726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

واحد دو اشکودا نیروگاه مشهد به مدار تولید بازگشت

مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: واحد ۲ نیروگاه مشهد که از مدار تولید خارج شده بود، پس از یک عملیات جهادی و انجام تعمیرات غیرمترقبه برای تداوم روشنایی شهر به شبکه سراسری برق پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، جلال موسوی روز چهارشنبه افزود: این واحد با ظرفیت ۶۰ مگاوات به منظور رفع نشتی دیگ بخار (بویلر) با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از ساعت ۴۸ دقیقه بامداد روز ۲۵ تیر از مدار تولید خارج و تعمیرات غیرمترقبه آن آغاز شده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و در راستای پاسخگویی به نیاز شبکه، فعالیت های تعمیراتی این واحد از نیروگاه مشهد در زودترین زمان ممکن انجام شد و پس از عملیات تعویض و جوشکاری لوله های سوپرهیتر مرحله سوم بویلر، در شرایط دشوار محیط کاری و در دمای نفسگیر بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد، در کوتاه ترین زمان و تنها پس از ۴۲ ساعت، تلاش مداوم شبانه روزی مجدداً در ساعت ۱۸ و ۱۲ دقیقه روز ۲۶ تیرماه به مدار تولید بازگردانده شد.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گرما و روزهای اوج مصرف، نیروگاه مشهد با رفع محدودیت های تولید به ویژه چالش‌های فرسودگی واحدهای تولیدی به عنوان یکی از تامین کنندگان برق خطوط ۶۳ و ۱۳۲، نقش موثری در پایداری شبکه برق شهرستان مشهد دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما