شناسهٔ خبر: 67699283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تحمل دمای۶۰ درجه سانتیگراد برای تداوم روشنایی در مشهد

مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: در یک عملیات جهادی پس از تعمیرات غیرمترقبه و در دمایی نفسگیر، واحد ۲ اشکودا نیروگاه مشهد با ظرفیت ۶۰ مگاوات به مدار تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جلالی موسوی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که واحد 2 بخاری اشکودا نیروگاه مشهد با ظرفیت 60 مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست، گفت: این واحد به منظور رفع نشتی بویلر ( دیگ بخار ) با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از ساعت 00:48، 25 تیر ماه از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات غیر مترقبه قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا و در راستای پاسخگویی به نیاز شبکه، فعالیت های تعمیراتی در اسرع وقت آغاز شد و پس از انجام عملیات تعویض و جوشکاری لوله های سوپر هیتر مرحله سوم بویلر، در شرایط دشوار محیط کاری و در دمای نفسگیر بیش از 60 درجه سانتیگراد، در کوتاه ترین زمان ممکن و پس از 42 ساعت، تلاش مداوم شبانه روزی مجدداً در ساعت 18:12، 26 تیرماه به مدار تولید بازگشت.

مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق مشهد تصریح کرد: امیر سلمانی، مصطفی یزدان دوست، علی جهانبانی، حسن صحابی و مسعود فیضی از متخصصانی بودند که برای رفع نشتی بویلر در مدت کوتاه این عملیات را به پایان رساندند.

موسوی تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و روزهای اوج مصرف، نیروگاه مشهد با رفع محدودیت های تولید بخصوص چالش های فرسودگی واحد های تولیدی به عنوان یکی از تامین کننده برق خطوط 63 و 132، نقش موثری در پایداری شبکه برق شهرستان مشهد دارد.

انتهای پیام/282

نظر شما