شناسهٔ خبر: 67705695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش اشتغالزایی با اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی سربازان

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه سپاه خوزستان گفت: خروجی طرح‌های مهارت‌آموزی سربازان و برگزاری رقابت‌های ملی در ایجاد انگیزه و آینده شغلی سربازان استان تاثیرگذار بوده و بسیاری از سربازان پس از پایان خدمت موفق شدند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرتیپ پایدار حسن شاهوارپور؛ فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در نشست خبری دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سطح استانی و ملی گفت: دوره‌های مهارت آموزی از ابداعات ارزشمند رهبر معظم انقلاب برای توانمندسازی و آشنایی هرچه بیشتر سربازان با مهارت و اشتغال است.

وی افزود: در خوزستان‌ نیز برنامه‌های خوبی برای مهارت آموزی سربازان پیش‌بینی و مراکزی نیز به همین منظور راه اندازی شده است که در دو بخش مقدماتی و حرفه ای فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: از سال گذشته مسابقاتی برای بهترین ها و برترین ها در زمینه مهارت در ستاد نیروهای مسلح پیش بینی شد که در سال 1402، خوزستان در سطح ملی مقام آور شد.

وی بیان کرد: امسال نیز برای حضور مقتدر در این رقابت ها، در سطح استان آزمونی در 20 رشته پیش‌بینی شده تا برترین‌ها را انتخاب و به رقابت‌های ملی اعزام کنیم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: از 16 تیرماه ثبت نام سربازان آغاز شده و تا یکم مرداد نیز ادامه خواهد داشت و امید می رود خوزستان بار دیگر افتخار آفرینی کند.

وی با اشاره به رشته‌های مورد نظر این دوره از مسابقات گفت: این دوره از مسابقات در رشته های تعمیر خودروی سبک، برقکاری‌ ساختمان، آرایشگری مردانه، برنامه نویسی پایتون، عکاسی دیجینال، درب و پنجره‌سازی ، سرویس کار خودرو، برنامه نویسی معماری، تعمیر کولرگازی، آمادگی جسمانی، حفاظت فیزیکی، برق خودرو، تعمیر و نصب دوربین مداربسته، تعمیر آبگرمکن دیواری، تعمیرات سخت افزار تلفن همراه، نانوایی سنتی، برنامه‌نویسی، خیاطی مردانه، کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برگزار می شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای و جمعیت هلال احمر در این دوره از مسابقات مشارکت دارند که نیاز است از تلاش‌های این مجموعه‌ها برای مهارت آموزی سربازان تقدیر کنیم.

طرح‌های مهارت‌آموزی در ایجاد انگیزه و آینده شغلی سربازان تاثیرگذار بوده است

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه سپاه خوزستان نیز گفت: تاکنون خروجی طرح های مهارت آموزی سربازان و برگزاری رقابت های ملی در ایجاد انگیزه و آینده شغلی سربازان تاثیرگذار بوده است.

سرهنگ پاسدار رضا طریفی افزود: بسیاری از سربازان پس از مهارت آموزی و پایان دوره خدمت با دریافت تسهیلات خوداشتغالی موفق شدند برای خود اشتغال پایداری در جامعه ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های موثر برای تقویت مهارت سربازان، برگزاری رقابت های ملی مهارتی است که در سال گذشته در نخستین دوره این رقابت ها، خوزستان در سطح سپاه 2 مقام و در سطح نیروهای مسلح نیز یک مقام اول را کسب کرد.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه سپاه خوزستان گفت: امسال نیز امید می رود در دومین دور این رقابت‌ها با افزایش سطح آمادگی های خود، سربازان خبره‌تری را برای اعزام به مسابقات، انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: این مسابقات در سه سطح قرارگاه استانی و رده‌ای، سطح سپاه و پس از آن در سطح نیروهای مسلح برگزار می شود و جوایز نفیسی نیز برای سربازان در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پاسدار طریفی گفت: تعیین محل خدمت به انتخاب سرباز ، مرخصی تشویقی، اعطای کارت آزمون گری، بخشش اضافه خدمت سنواتی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، اولویت گزینش و استخدام در سپاه و پاداش نقدی تا سقف 100 میلیون ریال از مهمترین جوایز این دوره از رقابت هاست.

وی افزود: از 20 مرداد تا 25 شهریور مرحله استانی این مسابقات برگزار می‌شود و پس از آن، تاریخ برگزاری رقابت های سطح کشوری اطلاع رسانی خواهد شد.‌

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه سپاه خوزستان گفت: 25 درصد آزمون به صورت تئوری و 75 نیز به صورت عملی است.
انتهای پیام/735

نظر شما