شناسهٔ خبر: 67693069 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

گوشی وان پلاس نورد 4 – OnePlus Nord 4 با بدنه تمام فلزی و طراحی خاص رونمایی شد

صاحب‌خبر -

گوشی خاص و متفاوت وان پلاس نورد 4 با بدنه تمام فلزی از راه رسید. مدل OnePlus Nord 4 برخلاف مسیر بازار حرکت می‌کند و ترکیبی از مشخصات جالب را با یک طراحی متفاوت ارائه می‌دهد.

این روزها اکثر شرکت‌های بازار بدنه جلویی و پشتی دستگاه را از شیشه می‌سازند و برای فریم میانی نیز از آلومینیوم یا پلاستیک استفاده می‌کنند. هرچند وان پلاس نورد 4 می‌خواهد در نقش یک سنت‌شکن ظاهر شود. به‌همین‌خاطر با بدنه تمام فلزی همراه شده است.

وان پلاس نورد 4 با قابلیت‌های هوش مصنوعی فراوان از راه رسید

وان پلاس نورد 4 وان پلاس نورد 4

گوشی جدید وان پلاس از تراشه اسنپدراگون 7+ نسل 3 بهره می‌برد و در مدل‌های مختلف با ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگ رم روانه بازار خواهد شد. همچنین کاربران می‌توانند در هنگام خرید بین مدل مجهز به ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی UFS 3.1 و یا مدل‌های مجهز به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگ حافظه UFS 4.0 یکی را انتخاب کنند.

وان پلاس نورد 4 با نمایشگر ۶.۷۴ اینچی سوپر فلود امولد همراه شده است و مي‌تواند رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را در اختیار شما قرار دهد. همچنین نمایشگر دارای رزولوشن 1240p است و حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد. یک حفره کوچک نیز در بخش بالایی نمایشگر میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی شده است.

گوشی OnePlus Nord گوشی OnePlus Nord

در بدنه پشتی دستگاه شاهد حضور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی هستیم. دوربین اصلی به OIS و EIS مجهز شده است و می‌تواند ویدیوهای 4K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. انرژی این مجموعه نیز توسط یک باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. خبر خوب اینکه شرکت سازنده سیستم شارژ سریع 100 وات را برای Nord 4 در نظر گرفته است.

این سیستم شارژ سریع باعث می‌شود که باتری در کمتر از ۳۰ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ برسد. هرچند متاسفانه برای رسیدن به این سرعت باید شارژر را به‌صورت جداگانه خریداری کنید؛ زیرا هیچ آداپتوری در جعبه وجود ندارد. کاربران زیادی در مورد تاثیر منفی سرعت شارژ بالا بر سلامت باتری نگران هستند. گرچه وان پلاس ادعا مي‌کند که باتری نورد 4 حتی پس از ۱۶۰۰ چرخه شارژ نیز حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد؛ بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

وان پلاس نورد 4 وان پلاس نورد 4

وان پلاس از همان ابتدا نیز قصد داشت که گوشی جدید خود را با طراحی کاملا فلزی عرضه کند. به‌همین‌خاطر سراغ نوآوری‌های جذابی برای مشکلات مختلف رفت. به‌عنوان مثال آنها آنتن‌ها را به‌شکل U در آورده‌ و تعدادی ستون کوچک را هم زیر کاور پشتی گوشی قرار داده‌اند. در نتیجه اندازه آنتن کوچک‌تر شده و قدرت سیگنال بهبود پیدا کند.

این روزها حوزه هوش مصنوعی و رباتیک پیشرفت حیرت‌انگیزی را تجربه می‌کند. همین نیز سبب شده که در اخبار فناوری شاهد تلاش شرکت‌های مختلف برای اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به گوشی‌ها و گجت‌های مختلف باشیم. وان پلاس نیز از نورد 4 به‌عنوان اولین گوشی مجهز به یک چیپست میان‌رده با قابلیت‌های هوش مصنوعی یاد می‌کند. در واقع در لیست مشخصات این گوشی قابلیت‌های AI Audio Summary، Ai Note Summery و AI Linkboost دیده می‌شود. مورد آخر سبب می‌شود که گوشی بسیار سریع‌تر از حالت عادی به شبکه‌های موبایل متصل گردد.

وان پلاس نورد 4 وان پلاس نورد 4

همچنین گوشی جدید وان پلاس با قابلیت AI Groupfie همراه شده است. این قابلیت چشم همه افراد حاضر در یک عکس گروهی را تغییر می‌دهد تا هیچکس در حال پلک‌زدن نباشد. از دیگر مشخصات عضو جدید خانواده OnePlus Nord می‌توان به اندروید 14 و رابط کاربری Oxygen OS 14.1 اشاره کرد. وان پلاس وعده داده است که آپدیت ۴ نسخه اصلی اندروید را برای این گوشی منتشر کند. همچنین کاربران نورد 4 تا ۶ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

وان پلاس نورد 4 در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و سبز عرضه به‌بازار عرضه می‌شود. مدل پایه ۴۹۹ یورو قیمت دارد و گران‌ترین مدل نیز با برچسب قیمتی ۵۹۹ یورویی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. خریداران اولیه این گوشی یک هدفون بی‌سیم نورد بادز 3 پرو را نیز هدیه خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:
گوشی پرچمدار وان پلاس Ace 3 Pro با باتری خود، آیفون‌های پرادعا را شرمنده می‌کند وان پلاس 13 با این قابلیت استحکامی بالاتر از آیفون 15 و گلکسی S24 خواهد داشت آنر مجیک Vs3 ، نسخه اقتصادی پرچم دار تاشو آنر معرفی شد

نظر شما