شناسهٔ خبر: 67685471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مسئول مجموعه فرهنگی و مذهبی مدینه النبی:

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست

مسئول مجموعه فرهنگی و مذهبی مدینه النبی بیان کرد: هدف ما این است که از ظرفیت بالقوه جوانان و نوجوانان استفاده شود؛با محوریت و حمایت از جوانان و نوجوانان می توان شاهد ثمرات عظیم آن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، درگذشته استقبال ویژه‌ای از حضور نوجوانان و جوانان در کارها و مراسمات مذهبی نمی‌شد و عمده فعالیت‌ها توسط بزرگان محل و هیات صورت می‌گرفت درصورتی‌که بایستی زمینه حضور برای جوانان مهیا شود و جذب آنان افزایش یابد.


 دنیایی امروز که دشمنان انقلاب و اسلام پر توان و با صرف هزینه‌های گزاف از هیچ تلاشی برای دورشدن قشر جوان از معنویات فروگذار نیستند بایستی در مقابل ترفندهای دشمن ما نیز به سلاح‌های نوین مجهز شویم تا بانفوذ در افکار فرزندان مسیر تعالی را به آنها آموخته و اجازه رسوخ بیگانگان در فکر و ذهن آنها را ندهیم.

در جامعه امروزی که هر فرد سرگرم مشغله‌های روزمره و کاری خود است اندک افرادی هستند که آینده و سرنوشت جوانان برای آنها مورد اهمیت باشد و از دانش خود جهت ارتقا و رشد فرهنگی جوان امروزی استفاده کنند.


 در جهانی که بسیار محدود بوده و انسان فرصت تجربه همه چیز را ندارد تا به آن سطح از آگاهی برسد؛ نشان‌دادن راه درست و نحوه تفکر و اندیشه مثبت بهترین و اولی‌ترین انجام وظیفه نسبت به تکلیف شرعی خود است.
 

محمدحسین اسلامی باهدف جذب جوانان گفت: مجموعه فرهنگی و مذهبی مدینه النبی مجزا به بخش‌های هیئت، قرارگاه جهادی همچنین واحد خواهران که قرارگاه مردمی عفاف و حجاب استان فارس را برپا کرده است و نیز موسسه قرآنی مدینه النبی فعالیت می‌کنند.

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست
 

وی افزود: تمام تلاش و هدف ما این است که از ظرفیت بالقوه جوانان و نوجوانان استفاده کنیم و کلیه این مراسماتی که در این مجموعه برگزار می‌شود با محوریت و حمایت همین جوانان و نوجوانان است؛ لذا شاهد ثمرات عظیم آن بوده‌ایم و خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست.

مسئول مجموعه فرهنگی و مذهبی مدینه النبی خاطرنشان کرد: تلاش این مجموعه بر این است که در زمینه تربیتی با محوریت خانواده بیشتر فعالیت داشته باشد و در همین راستا چندین کارگاه موفق با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شده است که در جهت ارتقا و رشد تحصیلی جوانان و نوجوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای داشته است.
 
وی تأکید کرد: عملکرد خوب مجموعه باعث جذب جوانان و نوجوانان شده که نسب به سال‌های گذشته شاهد رشد چشمگیری هستیم، شروع این کار از سال ۱۳۸۰ با ۴۰ نفر آغاز شد و به لطف خداوند متعال هم اکنون به ۳ هزار نفر رسیده است .


 اسلامی خاطرنشان کرد: به‌صورت هفتگی بخش‌های مختلف دبستان، نوجوانان همچنین جوانان و دانشجویی در حال فعالیت در این مرکز هستند و هر فرد یک معرف در مدرسه خود محسوب می‌شود و دوستان خود را به این راه درست دعوت می‌کند.
 
 وی در پایان گفت: اردوهای بسیاری با محوریت فرهنگی جهت تأثیرگذاری بیشتر در اخلاقیات همچنین روحیات و معنویات به‌صورت برگزاری است و هر نوجوان و جوان رشدیافته در این مجموعه خود به‌تنهایی دنیای از شادابی و انرژی و توانمندی است.
 
 انگیزه اصلی و علت پایداری این مجموعه دیدن شادی نوجوان و جوانان پویای این سرزمین است که با حضور در چنین مکان‌ها و فعالیت‌هایی آینده‌ای درخشان و روشن برای خود و جامعه رقم می‌زنند.
 

فعال فرهنگی دررابطه‌با پیشینه این مجموعه گفت: شروع فعالیت ما از سال ۱۳۸۰ طبق منویات حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهاءالدینی و آیت‌الله بهجت بود که به همسر بنده اعلام می‌کنند، در شیراز هیئتی راه‌اندازی کنید و ۴۰ جوان مستعد را به همکاری دعوت کنید و آن را به نام مادرمان حضرت زهرا (س) بگذارید.
 
وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۰ هیئت در منزل شخصی خودمان راه‌اندازی شد درحالی‌که منزلمان اجاره‌ای و کوچک بود در همین مکان محدود همسایگان را دعوت و در شب‌های محرم و ماه رمضان مراسمات را برگزار می‌کردیم هم‌زمان در چندین نمایشگاه که به همت واحد خواهران شرکت کردیم و به‌مرور در سطح شهر نیز نمایشگاه‌های بزرگ‌تری گسترش و برپا شد.
 
 میرصادقی افزود: خیرینی که شاهد رشد و تعالی مجموعه ما بودند همت ورزیده و در سال ۱۳۸۴ ساختمانی دوطبقه در اختیار ما قرار گرفت که تا سال ۱۳۸۹ در آنجا مستقر بودیم و توانستیم فعالیتمان را گسترده‌تر انجام دهیم.

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست
 


وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۳۹۰ اداره اوقاف مکان حسینیه بیت الاحزان فاطمه الزهرا (س) را به این مجموعه واگذار کرد.
 فعال فرهنگی با اشاره به دیگر فعالیت‌ها این مجموعه خاطرنشان کرد: طی اردوی های جهادی که به همت واحد برادران برگزار شد، حدود ۲۰ منزل در روستاهای سیدان، ظفر آباد و دهک ساخته و به نام شهدا نام‌گذاری گردید.


میرصادقی افزود: واحد خواهران هم‌دوش برادران در این مجموعه فعالیت دارند و در گروهای جهادی نقش بسزایی ایفا می‌کنند از جمله تجهیز وسایل و نظافت ۱۰ منازل ساخته شده و این فعالیت‌ها همگی با عشق و بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: یک خیریه به نام بانوی بی حرم به همت خواهران از سال ۱۳۸۴ تأسیس شده است و خانواده‌های کم‌برخوردار را تحت سرپرستی خود دارد.
 وی از دیگر برنامه‌های این مجموعه سرکشی به خانواده‌های شهدا را یادآور شد و افزود: امسال در کنار برنامه‌های هیئت یک گروه جهادی به نام شهید محمد اسلامی با همکاری بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی شده است.


 مدیر بیمارستان حافظ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: در یک عمل خداپسندانه تصمیم به احداث یک درمانگاه تخصصی برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی از روز شنبه تا عصر عاشورا در کنار هیئت مذهبی مدینه النبی با همکاری بسیج جامعه پزشکی گرفته شد.


 وی با تأکید بر اینکه این درمانگاه یک مرکز فوق‌تخصصی است بیان کرد: خدمات ارائه شده در این مرکز سیار شامل فوق‌تخصصی داخلی، متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال همچنین پزشک عمومی، درمانگاه دندانپزشکی و مشاوره تغذیه درحال‌خدمت رسانی به عزاداران حسینی هستیم.


 احمدرضا یزدانی ادامه داد: به طور میانگین حدود ۶۰۰ نفر در این سه شب از این مرکز خدمات دریافت کرده‌اند و در شب‌های مختلف و در نوبت‌های متعدد به طور میانگین ۵۰ الی ۶۰ نفر از کادر به‌صورت جهادی در خدمت مردم هستند.

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست


 وی خاطرنشان کرد: هیئات و موکب‌های مذهبی در این سال‌های اخیر یک حرکت جدیدی را شروع کرده‌اند که در کنار ارائه دیگر خدمات برای عزاداران به بحث درمان نیز پرداخته می‌شود.


 وی تأکید کرد: در بیمارستان حافظ یک گروه جهادی را تشکیل شده است به نام شهید آوینی که در ایام سال به مناسبت‌های مختلف یا حتی بعضاً بدون هیچ مناسبتی از اساتید و پزشکان و متخصصین عضو گروه جهادی آوینی در شهرهای مختلف دعوت می‌کنیم تا در حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته باشند.


 وی تصریح کرد: هر جلسه اردو جهادی حدوداً ۳۰ الی ۴۰ میلیون هزینه دارد.

 
 احمدرضا یزدانی در پایان گفت: در مورد دارو یک ابتکار به خرج داده‌ایم، با توجه به اینکه قیمت دارو و لوازم مصرفی بسیار بالا است؛ سعی شده با جذب خیرین و نیکوکاران و بعضاً خود اساتید و اعضای گروه این داروها تهیه می‌شوند و یا با داروخانه‌هایی قرارداد بسته شود که سهم بیمار از طرف گروه جهادی پرداخت شود.
 
 
 
 عضو بازنشسته هیئت پژوهشی دانشگاه بیان کرد: هر فرد در انجام تکلیف دینی و شرعی خود در حوزه و زمینه کاری که فعالیت می‌کند می‌تواند یک‌قدم در راستای توسعه گسترش فرهنگ عاشورا بردارد.
 

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست


 وی ادامه داد: نوجوانان و جوانانی که در مراسم عزاداری و هیئت شرکت می‌کنند هر کدام باید در آینده سکان‌دار بخشی از این جامعه تشیع باشند.
 
 نادر کشاورز تأکید کرد: مرحله اول موفقیت این نوجوانان و جوانان این است که استعداد و توانمندی آنان شناسایی شود سپس اختلال‌هایی که مانع رسیدن به موفقیت می‌شود را به آنان معرفی کرد.
 
 وی تأکید کرد: یک جوان شیعه حسینی در اولین قدم باید به افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس خود بپردازد و کسی که ادعا می‌کند پیرو امام حسین است و شجاعت دارد باید آن را به منصه ظهور برساند، در زمینه استعداد و توانمندی خود آن راه را ادامه داده تا موفقیت در زمینه علم و دانش خود حاصل کند.
 
 دانشجوی پزشکی عمومی از تجربه دو ساله خود در گروه جهادی گفت: هدف بنده از انتخاب رشته پزشکی کمک‌کردن به مردم بوده است و همیشه با صبوری برای کمک‌رسانی بهتر به مریض‌ها و مراجعه کنندگان تلاش می‌کنم.
 
 پدرام حاخمی ادامه داد: از زمان شروع به فعالیت جهادی تا کنون احساس خوبی درونم ایجاد شده است.

 

 خانه امن و شاد جوانان شیراز اینجاست

 
 
 وی خاطرنشان کرد: کار جهادی همدلی، همدردی و همکاری با اقشار ضعیف جامعه تا پای جان است.
 
 پرستار گروه جهادی گفت: همیشه سعی داشتم متناسب با روحیه جهادی خود در هر زمینه‌ای که می‌توانستم به مردم خدمت ارائه دهم. علی ذاکری ادامه داد: انجام وظیفه ما در هر منطقه‌ای که باشد تا عشق به خدا و کار جهادی هست مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 


 وی تأکید کرد: با حضور و فعالیت به‌عنوان نیروی مردمی در هلال‌احمر در زلزله‌های رشت، بم، ارومیه و قیر و کارزین خدمتگزار مردم بوده‌ام.


 ذاکری در پایان گفت: با توکل و لطف خداوند در برابر صحنه‌های طاقت‌فرسا و دردناک توانستیم صبور و بردبار و شجاع بمانیم و با عشق به مردم سرزمینم خدمت کنم.

 

انتهای خبر/224224
 
 
 

نظر شما