شناسهٔ خبر: 67685559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کتابی درباره «کوفه شناسی»

کتاب «کوفه‌شناسی (لحظه‌های حضور در شهر خاطره‌ها)» اثر محمدجواد مهری ۱۱۲ صفحه منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، کتاب «کوفه‌شناسی (لحظه‌های حضور در شهر خاطره‌ها)» اثر محمد جواد مهری در ۱۱۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

این اثر، یک جلد از مجموعه شش جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی - زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان‌های مقدّس و فاصله شهرها با محاسبه کیلومتر را نیز دربردارد.

مجلد پیش رو با عنوان «کوفه شناسی» نکات کاربردی سفر کوفه و زیارت اماکن آن را برای مخاطب بیان کرده است.

این کتاب در چهار گفتار تالیف شده است؛ گفتار اول با عنوان «کوفه شناسی» آشنایی با شهر کوفه، تأسیس شهر کوفه در عصر اسلامی و فضیلت شهر کوفه را بیان می‌کند.

نویسنده در گفتار دوم با عنوان «آشنایی با مسجد کوفه و اعمال آن» موقعیت مسجد کوفه، اعمال مسجد کوفه و نماز حاجت در مسجد کوفه را مورد تأکید قرار داده است.

سومین گفتار با عنوان «سایر اماکن زیارتی و دیدنی کوفه» اماکنی همچون مزار مسلم بن عقیل (علیه السلام) مزار مختار ثقفی، خانه امیرالمؤمنین (علیه السلام)، دارالاماره کوفه و مزار سیده خدیجه (علیها السلام) را بررسی می‌کند.

«آشنایی با مسجد سهله و اعمال آن» عنوان چهارمین و آخرین گفتار از کتاب حاضر است که در آن مسجد سَهلَه، مقام‌های موجود در مسجد سهله، مسجد زید بن صوحان و مسجد صعصعه بن صوحان به رشته تحریر درآمده است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما