شناسهٔ خبر: 67683449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در عصر تاسوعا و شب عاشورای حسینی ؛

اجتماع عاشقان شهدای کربلا در منطقه حصیرآباد اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - همزمان با عصر تاسوعا و شب عاشورای حسینی دسته‌ها و هیات‌های عزاداری اهواز با زنجیرزنی و سینه‌زنی، برای امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان سوگواری کردند که یکی از اجتماعات بزرگ عاشورایی در منطقه حصیرآباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، دسته‌ها و هیات های عزاداری استان خوزستان و شهر اهواز مانند هر سال در روز تاسوعا و شب عاشورای حسینی با اجتماع در مناطق مختلف، سینه زنی، زنجیر زنی و راه اندازی مواکب حسینی برای شهدای کربلا اشک ماتم می ریزند.

یکی از بزرگترین اجتماعات عزاداران حسینی در کلانشهر اهواز، در منطقه حصیرآباد است که هر سال هیات‌های عزادارای از نقاط مختلف در این منطقه حضور یافته و در کنار سایر گروه های مذهبی برای امام حسین(ع) سوگواری می کنند.

دسته‌های زنجیز زنی، مواکب خدمت‌رسان، پرچم‌های مختلف قبایل و عشایر، دمام‌زنی، علامت‌گردانی، سینه زنی و تعزیه خوانی از برنامه هایی بود که در این اجتماع بزرگ عزاداران در اهواز مشاهده شد.

اجتماع عاشقان شهدای کربلا در منطقه حصیرآباد اهواز برگزار شد

حضور کودکان و نوجوانان حسینی با در دست داشتن پرچم عزاداری و پوشیدن لباس های مشکی به عنوان نسل های جدید مکتب عاشورا از نکات قابل توجه این مراسم بود.

همچنین به گفته معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان مراسم تاسوعا و عاشورا در پنج هزار مسجد و هیات خوزستان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام احسان فردآقایی در خصوص مراسم روز عاشورا گفت: حرکت دسته‌های عزاداری در روز عاشورا در نقاط مختلف اهواز انجام شده و مراسم بزرگ اقامه نماز ظهر عاشورا نیز به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) در صحرای کربلا با حضور عزاداران حسینی در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در تمامی مساجد، حسینیه‌ها و تکایای سراسر خوزستان، مجالس روضه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واقعه کربلا توسط مداحان برپا است.

مردم خوزستان به یاد لب تشنه امام حسین (ع) و یاران با وفایش نذورات خود را از قبیل شربت، چای، خرما و نظایر آن را در بین عزاداران حسینی توزیع می‌کنند.

عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیشتر محله‌ها، مساجد و حسینیه‌های خوزستان در دمای حدود ۵۰ درجه در مجالس عزاداری شرکت و عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا ابراز می‌کنند.

نظر شما