شناسهٔ خبر: 67683148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چین پاسخ مسعود پزشکیان را داد | واکنش وزیر امور خارجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جریان نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه خود از مقاله اخیر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب ایران تقدیر و بر آمادگی پکن برای همکاری با دولت جدید ایران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه چین، در این نشست مطبوعاتی خبرنگار روزنامه جوانان پکن پرسید: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب ایران، در مقاله ‌ای در مورد سیاست خارجی که چند روز پیش در روزنامه تهران تایمز منتشر شد، گفت که ایران عمیقاً برای دوستی دیرینه با چین ارزش قائل است و مشتاق است که در مسیر دستیابی به نظم نوین جهانی، با چین همکاری گسترده تری کند. نظر چین چیست؟

لین جیان گفت: چین از پیام رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان در مورد روابط ایران با چین تقدیر می کند. مراودات دوستانه بین دو کشور ما به قرن ها قبل بازمی گردد. طی ۵۰ سال گذشته و به خصوص از زمانی که دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار کردند، روابط دوجانبه از رشد سالم و پایدار برخوردار بوده است.

وی افزود: چین و ایران در مواجهه با چشم‌انداز پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، از یکدیگر حمایت کرده و در کنار هم بوده، اعتماد متقابل راهبردی را افزایش داده، مراودات و همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون را ترقی داده و ارتباطات و هماهنگی سالمی را در امور منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کرده‌اند که به نفع هر دو ملت بوده و به صلح و ثبات منطقه ای و جهانی کمک کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین برای روابط خود با ایران ارزش زیادی قائل است و آماده همکاری با دولت جدید ایران برای پیشبرد مستمر مشارکت راهبردی جامع ایران و چین است.

نظر شما