شناسهٔ خبر: 67685031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

استاد دانشگاه کرنل نیویورک به عصر ایران گفت:

تصویر مشت گره کرده بعد از ترور؛ پوستری تبلیغاتی برای ترامپ

تلاش برای ترور، جایگاه دونالد ترامپ را در نظرسنجی‌ها افزایش می‌دهد، اما این افزایش محبوبیت ممکن است کوتاه مدت باشد. همچنین اکنون کمتر احتمال دارد جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها با شخص دیگری جایگزین شود زیرا این سوءقصد توجه ملت و رسانه‌ها را برای مدتی منحرف می‌کند.

صاحب‌خبر -

  عصر ایران؛ محمد حسن گودرزی- پروفسور ریچارد بِنسل معتقد است:  تلاش برای ترور، جایگاه دونالد ترامپ را در نظرسنجی‌ها افزایش می دهد، اما این افزایش محبوبیت ممکن است کوتاه مدت باشد. با این حال، پاسخ مشت گره کرده او بعد از تیراندازی، یک پوستر تبلیغاتی عالی برای او می‌شود و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد بهر ه برداری از  آن خواهیم بود.

ترور ترامپ

در فاصله حدود 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اقدام به ترور دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا، توجه همه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرده است. بسیاری بر این عقیده‌اند که این ترور، می‌تواند محبوبیت دونالد ترامپ را به شدت افزایش دهد. 

از سوی دیگر، بعد از عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره با ترامپ، سلسله اشتباهات لفظی و رفتاری بایدن در محافل عمومی، باعث شده نگرانی‌ها در مورد وضعیت جسمانی او به شدت در بین دموکرات‌ها افزایش یابد. تاجایی که بسیاری از دموکرات‌ها خوساتار جایگزینی نامزد دیگری به جای او باشند.

پروفسور ریچارد بِنسل (Richard Bensel) استاد دانشگاه کُرنِل (Cornell University) در نیویورک است. زمینه‌های اصلی فعالیت او سیاست و اقتصاد سیاسی آمریکا است. علایق تحقیقاتی و آموزشی وی شامل توسعه سیاسی آمریکا، احزاب و انتخابات، کنگره ایالات متحده، تشکیل دولت، فرهنگ سیاسی، تغییرات نهادی و فلسفه علوم اجتماعی است. با او دربارۀ تاثیرات ترور ناموفق دونالد ترامپ و تاثیر آن در سیاست آمریکا گفت و گو کرده ایم.

پروفسور بنسل در پاسخ به این پرسش که بسیاری بر این باورند که این ترور باعث افزایش محبوبیت و در نهایت شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود، با اذغان به نقش این اتفاق در بالا بردن جایگاه ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی می گوید: این تلاش برای ترور، جایگاه دونالد ترامپ را در نظرسنجی‌ها افزایش می‌دهد، اما این افزایش محبوبیت ممکن است کوتاه مدت باشد. با این حال، پاسخ مشت گره کرده او بعد از تیراندازی، یک پوستر تبلیغاتی عالی برای او می‌شود و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد آن خواهیم بود.

استاد دانشگاه کُرنِل در مورد نگرانی‌های به وجود آمده در مورد در مورد سلامت جسمانی وی در میان هواداران و اعضای حزب دموکرات و احتمال جایگزینی  نامزد دیگری به جای جو بایدن به ما گفته است: با توجه به شرایط پیش آمده بعد از ترور، اکنون کمتر احتمال دارد که بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها با شخص دیگری جایگزین شود زیرا این سوءقصد توجه ملت و رسانه‌ها را برای مدتی منحرف می‌کند.


وی تصریح کرد:  با این حال، اکثریت بزرگ حزب دموکرات خواهان کناره گیری او هستند. برای جایگزین کردن، بایدن باید نمایندگان خود را آزاد بگذارد تا کنوانسیون ملی دموکرات‌ها نامزد جدیدی را انتخاب کند. اگر او این کار را نکند، راه دیگری برای جایگزینی او وجود ندارد.


این کارشناس مسائل سیاسی آمریکا در پاسخ به این سوال که کدام افراد در حزب دموکرات شانس بیشتری برای نامزد شدن توسط حزب دموکرات دارند؟ تصریح کرد: نامزد اصلی جایگزینی بایدن، کامالا هریس معاون رییس جمهور خواهد بود. با این حال، نامزدهای دیگری مانند فرماندار ایالت میشیگان، گرچن ویتمر(Gretchen Whitmer) وجود دارند که احتمالاً در انتخابات سراسری می‌تواند رقابت قوی‌تری با ترامپ داشته باشند.


استاد دانشگاه کرنل نیویورک بزرگ‌ترین چالش‌های رییس‌جمهوری بعدی آمریکا در رابطه با مسائل داخلی و خارجی را وابسته به نوع نگاه رییس جمهوری منتخب می‌داند و می‌گوید: نوع برخورد با چالش‌ها به این بستگی دارد که رییس جمهوری بعدی چه کسی خواهد بود. برای مثال، اگر دونالد ترامپ انتخاب شود، بزرگ‎ترین چالش آشتی دادن دموکراسی آمریکایی با رییس جمهوری است که تعهد بسیار ضعیفی به نهادهای دموکراتیک دارد.

نظر شما