شناسهٔ خبر: 67682668 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اکثر خودروسازان چینی تا ۶ سال دیگر از بین می‌روند!

ترس خودروسازان غربی از تقابل شدید و رشد سریع خودروسازان چینی، کاملاً شناخته شده است. اما در همین حال بسیاری از برندهای چینی برقی نیز تحت‌فشار سایر بازیگران داخلی هستند.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌به گفته Alixpartners در حال حاضر ۱۳۷ برند خودروی الکتریکی در چین مشغول به فعالیت هستند، اما تحلیلگران این‌چنین فکر می‌کنند که تنها ۱۹ مورد از آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ سودآور خواهند بود. کارشناسان بر این باورند که از هر ۷ شرکت امروزی تنها ۱ شرکت در پایان این دهه همچنان درآمد خوبی کسب خواهد کرد.

نرخ بالای ریزش پیش‌بینی‌شده به دلیل جنگ بی‌رحمانه قیمت‌هاست که در دو سال گذشته در بازار داخلی چین در جریان بوده و هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد. این جنگ قیمت قبلاً به برخی از برندهای چینی از جمله WM Motor که در سال ۲۰۲۳ اعلام ورشکستگی کرد صدمه زده است و Alixpartners انتظار دارد که تعداد بیشتری از برندهای چینی را درگیر کند.

اکثر خودروسازان چینی تا ۶ سال دیگر از بین می‌روند!

به گزارش بلومبرگ، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که برندهایی که قادر به کسب سود نیستند، مجبور می‌شوند به‌طورکلی صنعت را ترک کنند یا مسیر خود را تغییر دهند و تنها بخش کوچکی از بازار خودرو را تعقیب کنند.

در همین حال، شرکت‌هایی مانند بی وای دی و تسلا موقعیت خود را تقویت خواهند کرد. ماه گذشته کارشناسان Alixpartners گفتند که انتظار دارند خودروسازان چینی تا سال ۲۰۳۰، ۳۳ درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهند.

منبع: carscoops

۲۲۷۳۲۲

نظر شما