شناسهٔ خبر: 67682033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری اجتماع سوگواران تاسوعای حسینی در بهاباد

حمید رضا دهقان

تجمع بزرگ سوگواران تاسوعای حسینی همزمان با نهمین روز محرم‌الحرام در حرم شهدای گمنام بهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 مردم ولایتمدار شهرستان بهاباد امروز دوشنبه بیست و پنجم تیرماه همزمان با روز تاسوعا با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه خوانی و سوگواری پرداخته و با زنده نگهداشتن یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دیگر شهدای کربلا، اشک ماتم ریختند.

نهمین روز ماه محرم الحرام، روز احترام به ساحت مقدس حضرت عباس(ع) است و تاسوعا مقدمه‌ای بر آیین های روز عاشوراست که خود فرهنگی سترگ و درس آموز همه آزادگان و مبارزان راه حق و حقیقت و آزادگی است که جاودانه ماندگار شد.

شهادت حضرت ابوالفضل (ع) نقطه‌ عطف بسیار مهمی در واقعه‌ نینواست؛ رویدادی که نماد حق خواهی و حق‌طلبی است و جاودانه بر تارک تاریخ نقش بسته است.

امروز خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های تمام شهرستان بهاباد همه بوی عزاداری امام حسین (ع) می داد و  با وجود دمای بالای هوا، هیات‌های عزادار به برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و خیابان ها به یاد علمدار کربلا میزبان علم های به اهتزاز درآمده هستند.

محور نوحه‌های مداحان بیان رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود و طبق یک آیین دیرینه در روز تاسوعا، هیات‌های عزاداری بهاباد با حضور در خیابان اصلی شهر تا حرم شهدای گمنام عشق و ارادت خود به سیدالشهدا و علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم مسئولان و اقشارمختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما