شناسهٔ خبر: 67679222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | آیین های عزاداری تاسوعای حسینی در غرب کرمانشاه

قصرشیرین - ایرنا- آیین های عزاداری تاسوعای حسینی امروز در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب با وجود گرمای هوا با حضور عزاداران و سوگواران سید الشهدا(ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان شهرستان گرمسیری قصرشیرین امروز با وجود گرمای هوا با برتن کردن لباس عزا در هیات های عزاداری حضور یافتند و با عزاداری در قالب دسته های زنجیر زن و سینه زن ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر امام حسین (ع) و علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) ابراز کردند.

در میان عزاداران شاهد حضور کودکانی بودیم که با وجود گرمای هوا با شور و عشق در هیات های عزاداری همراه والدین خود حضور یافتند و به سینه زنی و زنجیر زنی و بیرق گردانی می پرداختند.

حضور ماموران پلیس و امدادگران جمعیت هلال احمر نیز در کنار عزاداران پررنگ بود ضمن اینکه افرادی به صورت خودجوش به توزیع آب خنک میان عزاداران و آب پاشی بر سر زنجیر زنان می پرداختند.

سوگواران در شهرستان سرپل ذهاب نیز از نخستین ساعت روز تاسوعا با برپایی مجالس عزا و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در قالب اجتماع بزرگ عزاداران با سردادن ناله های یا حسین، یا ابوالفضل و یا زینب سوگواری کردند.

مردم گیلانغرب نیز امروز در سوگ علمدار دشت کربلا با حضور در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سوگواری و عزاداری پرداختند.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که پیرو مذاهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق هستند.

نظر شما